[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Kaufland Romania propune aplicatia Scan & Pay pentru cumparaturile de zi cu zi

18 august 2016

Kaufland lansează în România o tehnologie prin care românii își vor putea face cumpărăturile rapid în magazine, folosind telefonul mobil pentru a scana produsele imediat ce le pun în coș.

Introdusă pentru prima dată în România, dar si la nivelul grupului, tehnologia oferă cumpărături mai rapide și poate fi accesată prin intermediul aplicației mobile Scan&Pay, pusa la dispoziție de Kaufland. Aplicația Mobile Self-Scanning permite clientilor scanarea directa a codului de bare al produsului, eliminând timpul de așezare a produselor pe bandă, la casă și înapoi în coș. Astfel, timpul petrecut la casa de marcat este de trei ori mai scurt –  calcule comparative cu o casă normală și pe un coș mediu de cumpărături de 15-20 de produse – de la un minut și jumătate la 30 de secunde.

„Achitarea produselor scanate se face ulterior la o casă rapidă specială din magazin. Printre avantajele aplicației mobile se numără și posibilitatea de a vedea istoricul cumpărăturilor anterioare și scanarea produsului o singură data cu posibilitatea de multiplicare a cantității alese.”, potrivit comunicatului.

 „Vorbim despre un proiect pilot care, în funcție de rezultate, va fi implementat și în alte magazine din țară sau în alte piețe în care suntem prezenți. Suntem o piață de desfacere extraordinară, suntem deschiși la schimbare și asta ne face un teren bun de experimentat cu astfel de aplicații. În acest moment însă ne concentrăm pe o stabilizare a aplicației, a proceselor, pentru că este ceva nou și pentru noi nu doar pentru clienți. Imediat ce vom avea o imagine clară a impactului, a rezultatelor, vom vedea unde o vom extinde. Targetul este la nivel național, dar probabil vom începe cu Bucureștiul și cu orașele mari. Rămâne de văzut. Este posibil să întâmpinăm lucruri la care nu ne-am gândit”, a precizat Bogdan Alexe, Director VT Organizare Proces, Kaufland România.

Cum funcționează?

După descărcarea aplicației pe smartphone, te conectezi la rețeaua WiFi a magazinului, iei de la raft produsele dorite și le scanezi codul de bare de pe etichetă sau de la raft (in cazul legumelor, fructelor si produselor de patiserie), menționezi cantitatea achiziționată, generezi un cod QR cu întregul conținut al coșului de cumpărături, pe care îl arăți apoi la casele speciale pentru această aplicație și plătești, cu card sau numerar.

Casierul nu verifica daca au fost scanate toate produsele cumparate, insa exista un proces de rescanare care porneste aleatoriu. In unele cazuri aplicatia ii cere clientului sa rescaneze toate produsele din cos si daca nu au fost abateri, coeficientul de incredere al clientului creste, iar rescanarile vor fi tot mai rare la client. Daca la rescanare apar abateri, nota clientului scade si este foarte posibil ca la urmatoarea utilizare sa i se ceara rescanare.

Cât despre posibilitatea apariției furturilor, reprezentantul Kaufland spune că „vrem să acordăm încredere clienților, dar există și un sistem de securitate care rescanează, aleatoriu, coșul de cumpărături. Dacă ce scanăm nu se potrivește cu ce este în aplicație, atunci coeficientul de încredere ce este atribuit fiecărui utilizator de aplicație scade și probabil și data viitoare acest utilizator va fi scanat.”

Întrebat fiind cu privire la investițiile pe care le-a presupus implementarea acestei tehnologii, reprezentantul Kaufland a precizat că „am făcut un calcul de amortizare și rentabilitate în avans, dar nu a fost un focus primordial. Ne dorim să loializăm clienții noștri, să împrospătăm media de vârstă a clienților noștri. Nu ne-am concentrat pe partea de costuri, cât ne-am concentrat pe partea de deschidere de drumuri: vrem să se spună despre noi că experiența de cumpărături e una proaspătă.”

Daca reactia clientilor va fi pozitiva este posibil ca aplicatia sa fie disponibila la mai multe magazine din Bucuresti si din tara

Scan&Pay este compatibilă cu toate tipurile de smartphones și poate fi descărcată gratuit de pe platformele iOS sau Android.

Aplicația digitala Scan & Pay reprezintă unul dintre instrumentele esențiale de omni-channel care creionează viitorul în retail, iar conform studiilor Kaufland, timpul petrecut la casa este de trei ori mai scurt.

Tehnologia digitală este disponibilă în magazinul Kaufland din str. Barbu Văcărescu din Capitală.

Kaufland se alătură celorlalte retele de hipermarcheturi care au facut pasi in directia imbunanatatirii experientei de cumparare. Cora, Carrefour (in toata reteaua) si Selgros au introdus deja posibilitatea de a plati direct cu telefonul mobil, prin aplicația mobilPay Wallet, portofelul digital dezvoltat de NETOPIA mobilPay iar Auchan a implementat un proiect pilot, în magazinul din Titan, un nou sistem de case de marcat, unde casierii scanează produsele, iar clienții le achită singuri, cash sau cu cardul, la niște terminale speciale.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?