Conform raportului anual Kaspersky despre siguranta copiilor, acestia devin utilizatori tot mai activi ai site-urilor de comert online: interesul lor pentru online shopping s-a triplat in ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut – de la 2%, la 9%. Raportul este bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky care au functionalitate de control parental.
„Raportul demonstreaza ca, asemeni adultilor, si copiii se bucura de avantajele cumparaturilor online si navigheaza (iar uneori cumpara) intr-un mod care probabil va deveni unicul de a face cumparaturi pe viitor. Prin urmare, parintii trebuie sa le ofere copiilor consilierea si suportul necesare, pentru a se asigura ca totul decurge bine. Este, asadar, vital ca parintii si alti adulti din familie sa fie la curent cu schimbarile survenite in comportamentul online al copiilor.”, potrivit comunicatului de presa.
Potrivit statisticilor, chiar daca interesul crescand al tinerilor pentru site-urile de comert electronic este o tendinta globala, amploarea sa variaza in functie de regiune. Conform datelor de mai jos, cea mai mare cota (si cea mai mare crestere) in cautarile legate de cumparaturi online a fost inregistrata in Rusia si CSI (23%). Regiunea este urmata, la distanta destul de mare, de: America de Nord (15%), Europa si Orientul Mijlociu (11%), Asia si America Latina (9%).
Diagrama 1. Interesul copiilor pentru comertul electronic, pe regiuni
Desi exista in mod clar unele diferente regionale, printre cei mai cautati comercianti de catre copiii de pe tot globul se numara AliExpress, Amazon si Ebay. Cand vine vorba de comerciantii chinezi in special, cautarile copiilor cresc constant in fiecare an.
Imbracamintea sportiva (Nike, Adidas), produsele electronice (Apple, Samsung) si brand-urile de moda (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka) sunt cele mai cautate site-uri in randul acestui segment de varsta.
Merita mentionat faptul ca a cauta bunuri online si a vizita paginile anumitor comercianti nu implica neaparat cheltuieli efective. Copiii ar putea doar sa se uite la lucrurile pe care le doresc sau sa le treaca in „wish list”, pentru a le impartasi apoi prietenilor si familiei.
„Prin urmare, aceasta atentie sporita fata de cumparaturile online nu ar trebui interpretata drept obligativitate de a interzice astfel de activitati, ci ar fi necesar mai degraba ca parintii sa acorde atentie obiceiurilor online ale copiilor si sa discute cu ei despre posibile riscuri si masuri de precautie, stabilind reguli clare.”, precizeaza compania.
„Internetul ofera o multime de oportunitati pentru copii, iar acum vedem ca multi dintre acestia devin un public cheie pentru comerciantii online”, spune Bogdan Pismicenco, Territory Sales Manager Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Kaspersky.
„Indiferent daca fac sau nu cheltuieli pe aceste site-uri, copiii au nevoie de sprijin si de indrumare din partea adultilor, care ii pot ajuta sa evite sa ajunga accidental la un continut inadecvat, sa sufere pierderi de bani sau sa-si dezvaluie datele personale. Noi credem foarte mult in educatie, in dialogul deschis al parintilor cu copiii, care sa transmita un mesaj adecvat varstei. Prin intermediul unor proiecte precum cartea de povesti Kasper, Sky si ursul cel verde, lansata recent si in Romania, ne dorim sa venim in sprijinul parintilor si sa facem acest dialog cat mai firesc, pentru ca cei mici sa se bucure de oportunitatile de informare si educatie ale Internetului, la adapost de pericole.”
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: