[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Iulian Stanciu, eMag: „viitorul va fi al ecosistemelor”

14 iulie 2016

Intr-un amplu interviu pe profit.ro, CEO-ul eMag, Iulian Stanciu (foto) vorbeste – de-a dreptul inspirational pentru multi antreprenori aflati la inceput de drum si nu numai – despre greseli, lectii de viata, rolul norocului, pericolele succesului si, mai ales, despre ce urmeaza.

Iata un scurt fragment al discutiei purtate cu Andreea Rosca, jurnalist, scriitor și un pasionat explorator al lumii antreprenoriale.

Spui că ești păstrătorul viziunii și că rolul tău este să vezi ce va fi peste cinci ani. În expresia lui desăvârșită, ce va fi eMag în cinci ani, să zicem?
Un ecosistem în care clientul va avea acces la produse și servicii, oricare ar fi ele. Am plecat de la o idee simplă: să aduc omului valoare prin tehnologie. Să-i salvăm timp și bani. Asta înseamnă că luăm procesul de la fabrică sau furnizor până la client acasă, îl radiografiem și îl rescriem cu tehnologie în spate, ca să fie mult mai eficient. Peste asta, punem partea de servicii. Și informație.
Oamenii vor azi să cumpere simplu, de oriunde. Are telefonul în mână și ideea este să apese cât mai puține butoane și să aibă produsul acasă.
Trăim o a două mare revoluție: prima revoluție în comerț s-a întâmplat când a apărut calea ferată, când ai putut muta oameni și bunuri pe distanțe lungi. Acum, gândește-te ce a făcut internetul, a venit cu o democratizare a informației. Poți afla tu ceea ce te interesează, nu mai ești dependent de alții. Peste asta a venit comerțul electronic și i-a spus clientului “te poți informa despre ce vrei tu și poți să comanzi la distanță mare”.

Adică voi putea folosi eMag ca să îmi găsesc un dentist?
Ne putem gândi și la asta. Dacă ai creat sistemul, poți pune în el tot felul de lucruri. Vrei o vacanță? Un credit? Esența este că viitorul va fi al ecosistemelor. Concurența nu va mai fi între retailerul A și B, ci între ecosisteme. Și sunt câteva mari în lume: Apple, Google, Amazon, Facebook. Șansa să fii în prima linie și să stai de vorbă cu clientul este cea a construcției unui ecosistem. În expresia lui ultimă, eMag e un ecosistem în care clienții au acces la orice.

Înțeleg că, pentru tine, pericolele și emoțiile vin din piața globală?
Pe termen lung, pericolul vine de la aceste ecosisteme mari, chinezi, americani, indieni… Cel mai mare pericol este autosuficiența, care te duce la relaxare. Să spună oamenii “unde ne mai trimiți să creștem cu 50%, când noi suntem deja cei mai mari?”. De exemplu, studiez piața din India. Acolo este o companie care seamănă cu noi, Flipkart. E mai mare, desigur, dar ei se bat cu Amazon. Amazon s-a dus în India și este obligatoriu să câștige, pentru că au ratat în China, iar ei știu că viitorul e în zonele emergente. Deci India e prioritate zero și cheltuiesc acolo cinci miliarde de dolari ca să facă, probabil, venit de un miliard. Morala este că nu știi de unde te lovește, dacă te relaxezi.

Crezi deci în teoria, împărtășită de mai toți antreprenorii mari, că suficiența te doboară?
Da. Dar nu e vorba doar despre noi. Trebuie să punem viteză în tot ecosistemul, pentru că eMag e un business extrem de complex: de la conținut, la video, la cum scrii evaluări de produs, la mecanisme de targetare, tehnologie, decodarea comportamentului omului din offline în online, big data, servicii de cloud. Enorm de multe lucruri trebuie să crească aici pe partea operațională, de depozitare, pe curierat… Încercăm să lucrăm cu Poșta Română. Tragem de ei. Ne dezvoltăm propriile noastre sisteme, cu magazine fizice și livrări. E o întreagă nebunie. Și dacă nu facem noi, aici, firmele românești, vin alții peste noi cât ai clipi. Mă uit la americani cât de rapizi sunt, cât de repede extind un model dacă l-au văzut că merge. Când ai modelul definit, e doar o chestiune de bani: cine are buzunare mai mari să crească mai repede. Aici e jocul nostru: cum reușim pe termen lung să ne batem cu unul care are buzunare fără fund?

Și cum te bați cu chestia asta?
Nu există un răspuns simplu. Cred că ar trebui construit tot sistemul, schimbate mentalități. În primul rând, să ieșim din autosuficiență. Ai făcut un milion, ai făcut cinci, nu contează, mergi mai departe. După care ritmul și gândirea strategică. Ne trebuie viteză dacă vrem să rămânem în fruntea plutonului, nouă și tuturor antreprenorilor români și oricărui business românesc mare.

Sursa: www.profit.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?