Platforma marketplace a eMAG – un „mall“ online prin care alţi comercianţi îşi pot vinde produsele pe site-ul celui mai mare retailer online de pe piaţa locală, va aduce companiei aproape 40% din numărul total de comenzi în 2017 şi o treime din rulaj, de aproape două ori mai mult faţă de anul 2015.
„Platforma marketplace va genera în acest an 27% dintre comenzi şi 22% din valoarea acestora, respectiv mai mult de 100 de milioane de euro. Ne aşteptăm la o dublare în continuare“, a declarat Iulian Stanciu, CEO al eMAG, în cadrul conferinţei eMAG Marketplace New Sellers, organizată în parteneriat cu ZF. eMAG a înregistrat anul trecut în România afaceri de 353 mil. euro (vânzările proprii plus cele generate de partenerii din marketplace) şi estimează că va depăşi în acest an pragul de o jumătate de miliard de euro.
Piaţa de comerţ electronic este într-o creştere puternică, astfel că deschiderea site-ului eMAG şi către concurenţi nu ameninţă businessul companiei, a declarat Tudor Manea, director general al eMAG. „Creşterea e-commerce e atât de mare încât nu se pune problema de canibalizare între marketplace şi activităţile noastre de retail. Piaţa e atât de mare şi traficul la fel, încât nu se pune problema de canibalizare.“
Platforma dechisă către alţi comercianţi ne ajută să creştem mai repede decât am fi reuşit să o facem singuri, a spus Iulian Stanciu, CEO al retailerului online.
Pe platforma marketplace sunt listate acum peste 750.000 de produse de la un număr de 1.250 de selleri. „Am înregistrat anul trecut peste un milion de comenzi prin marketplace, care au fost livrate către clienţii eMAG“, a declarat Florin Filote, director marketplace al eMAG.
eMAG a investit 4 mil. euro în platforma marketplace din 2011, anul lansării platformei. Anul trecut investiţiile totale ale companiei au atins 48 de milioane de euro.
Platformele marketplace vor creşte puternic în anii următori, iar eMAG va continua să se concentreze pe dezvoltarea în această direcţie, a spus Aarif Nakhooda, vicepreşedinte pentru operaţiuni şi strategie al Naspers, acţionarul majoritar al eMAG. „Vrem să fim primii la care se gândesc oamenii, chiar dacă pierdem bani pentru câţiva ani.“
Sursa zf.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: