Cu toate ca in ultimii ani metodele de plata s-au diversificat, romanii prefera tot plata cash la livrare. Un studiu recent, realizat de cel.ro, pe un esantion de 1000 de persoane, care si-a propus sa identifice comportamentul consumatorului de Black Friday, a relevat ca doar 29% intentioneaza sa plateasca online, iar 12% sa plateasca in rate.
Aceasta concluzie este confirmata si de catre Iulian Stanciu, CEO eMag, care la una dintre intalnirile anuale cu oficialii eMag (ocazie cu care acestia realizeaza o radiografie a magazinului online, dar si tendinte in piata, perspective si noi viziuni), a declarat ca “plata cu cardul se apropie de 30% din total”.
Aceasta in conditiile in care doar 2,4% din totalul cardurile active aflate in circulatie (12,36 mil. la sfarsitul semestrului I, potrivit datelor BNR), care genereaza efectiv tranzactii, au fost folosite pentru a cumpara de la eMag, inclusiv online,
„eMag are circa 300.000 de carduri salvate in sistem, acest lucru ducand spre zero rata anularii comenzilor. In mod normal, la plata ramburs, rata anularilor este undeva la 3%. Mobile-ul reprezinta de asemenea o pondere foarte mare din vizite – am avut 270 de milioane de vizite in 2016, estimarea noastra pentru 2017 fiind de 379 milioane”, mai spune Iulian Stanciu, citat de wall-street.ro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: