Iulian Stanciu, eMag: ”de sase luni testam returul instant”

16 martie 2018

In medie, dureaza 4,5 zile din momentul in care un client face cererea de returnare a banilor si pana când acestuia ii intra banii in cont, a declarat Iulian Stanciu, seful eMag, in emisiunea Impartial la Digi24. Managerul retailerului online a spus insa ca se lucreaza pentru a reduce foarte mult aceasta perioada.

”De 6 luni testam returul instant” a declarat Stanciu (foto). Ceea ce inseamna ca in momentul in care curierul vine sa ridice produsul refuzat, in acelasi timp se vireaza si banii in contul clientului.

In ceea ce priveste modalitatea de plata, Stanciu a declarat ca ”plata cu cardul este cea mai sigura si cea mai simpla metoda de plata. Daca ai cardul salvat, platesti cu un singur clic”. Dar cat de mare este gradul de adoptie al platii online in rândul clientelei eMag?

”Daca acum 10 ani aveam 10.000 de clienti care cumparau online, preponderent tineri pana in 35 de ani, acum avem 3 mil. care au cumparat in ultimele luni. 30% dintre ei au studii superioare iar 35% provin din Bucuresti. Ne apropiem de 30% (n.r. ponderea cardului in total plati) dar sunt perioade când depasim acest procent.”, a  mai precizat Stanciu care a mai facut o afirmatie interesanta.

In radiografia comertului electronic din Romania, pana acum exista o singura perspectiva, a posesorilor de card, conform careia doua treimi din volume sunt generate de site-urile externe. Cu alte cuvinte, posesorii romani de carduri prefera in continuare sa cumpere mai mult de la extern. Stanciu ofera o noua perspectiva, cea a proprietarilor de magazine online. Astfel, 95% dintre comenzile inregistrate de acestia provin de la intern, in vreme ce numai 5% sunt generate din strainatate.

In 4 ani de la implementarea platformei Marketplace, s-a ajuns ca 9.000 de magazine online sa o foloseasca drept canal de vanzare, a mai precizat Stanciu.

Intrebat cum va evolua comertul electronic din Romania in acest an, Stanciu a spus ca se va mentine ritmul de 38% inregistrat in 2017, ceea ce inseamna o crestere de 1 mld. euro, pana la un volum total de 3,7 mld. euro.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?