[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Intrucat clientii nu se inghesuie sa dea curs invitatiei de a veni in sucursale pentru actualizarea datelor, bancile cer guvernului acces direct la baza de date a MAI cu evidența populației. „Se rezolva”, spune premierul.

20 mai 2021

Guvernul va găsi o soluție pentru ca băncile să își identifice mai ușor clienții, conform cerințelor directivei europene privind prevenirea spălării banilor, inclusiv prin acces la baza de date cu evidența populației a Ministerului Afacerilor Interne, a anunțat premierul Florin Cîțu, la briefing-ul de presa (incepand cu minutul 10.00′) de dupa sedinta de guvern din 19 mai.

Premierul Citu a avut ieri o intalnire cu reprezentantii Asociatiei Romane a Bancilor si ai Consiliului Patronatelor Bancare din Romania. Acestia au solicitat acces la baza de date a MAI – evidenta populatiei, pentru un acces mai facil la datele personale si actualizarea conturilor.

Desi Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din MAI inca nu si-a dat acordul, premierul da asigurari ca situatia se va rezolva in acest an.

„Am inteles nevoia pentru ca pe de o parte exista Oficiul de Spalare a Banilor care cere informatii de la sistemul bancar si impune anumite reguli. Pe de alta parte nu au cum sa ia aceste informatii si sunt cumva prinsi la mijloc. Vom gasi solutia sa aiba acces la informatii pentru procedura de Know Your Clients (n.r. cunoasterea clientelei). Se va rezolva anul acesta,” a declarat premierul.

Este o mare presiune pe noi cu această actualizare necesară. Dacă te chem la bancă și nu vii, băncile amenință că închid contul, lucru extrem de enervant pentru client, pe bună dreptate. Avem și noi rude sau cunoștințe care ne spun cum s-au trezit dintr-o dată cu asemenea amenințări și știm cât de neplăcut e și mai ales, cât de tare ne șifonează imaginea. Soluția ar fi să avem acces la baza de date a MAI, acces pe care până în 2016 l-am avut”, a declarat pentru HotNews.ro unul dintre participanții la întâlnirea cu premierul.

Sursa foto: profit.ro

Comentarii (1)
  1. Dan spune:

    Nu, bancile au mecanismele pentru blocarea conturilor, datele trebuie sa vina voluntar de la client, așa cum se întâmpla in multe locuri. Dacă ignori actualizarea înseamnă ca nu ai nevoie de contul ăla, e datoria ta sa actualizezi datele. Nu lăsați bancile sa fure date personale. Trăiască GDPR!

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?