[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Introdusa in 2011, plata contactless a calatoriei in transportul public din Sibiu are o rata de adoptie de 20%

12 februarie 2018

Tursib S.A., compania de transport public din Sibiu, a anuntat ca a instalat un nou sistem de vanzare a biletelor, direct din autobuz, folosind un card contactless.

”In cursul lunii ianuarie 2018 s-au înlocuit sistemele de vânzare a biletelor cu card contactless pe toate autobuzele Tursib. Noile sisteme funcţionează atât cu carduri Maestro şi MasterCard, cât şi cu carduri Visa.”, potrivit comunicatului de presa al companiei de transport.


Astfel, toate mijloacele de transport ale societății locale de transport Tursib (in numar de 107 la 30 iunie 2017), dispun de câte două validatoare de plată, prin care oricine își poate achita călătoria prin simpla apropiere a cardului bancar contactless (Mastercard sau Visa), indiferent de banca emitentă a cardului.

”Dupa instiintarea realizarii tranzactiei, validatorul va elibera o dovadă de plată, pe care utilizatorul trebuie să o păstreze până la coborârea din mijlocul de transport. Călătoria achitată contactless în autobuz nu este comisionată și are același tarif al călătoriei perceput și prin alte metode de plată deja existente în Sibiu – 2 lei/călătoria.”, precizeaza BCR intr-un comunicat.

Sistemul propus de BCR și Global Payments la Sibiu a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde in lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.

Telekom Romania a pus la dispoziție infrastructura de POS-uri și imprimante pentru emiterea biletelor de călătorie, echipamentele de comunicații 3G, a implementat sistemul într-un mod integrat și va asigura mentenanța și service-ul pe toată durata proiectului.

“Introducerea acestei soluții presupune o normalitate, în condițiile în care peste 50% din piața de carduri este contactless, iar plățile contactless au devenit ceva firesc în comportamentul utilizatorilor de carduri. Acestea se extind astfel și către alte servicii din activitatea cotidiană a fiecărora dintre noi, așa cum este transportul public. Suntem bucuroși că există o asemenea deschidere la Sibiu și ne dorim extinderea sistemului către alte mari orașe. Noi suntem pregătiți să-l implementăm.”, a declarat Dana Demetrian, vicepreşedinte retail & private banking BCR .

„Parteneriatul dintre Mastercard și Tursib a început în mai 2011, când, în premieră europeană, plata călătoriilor în transportul public din Sibiu s-a putut face contactless, doar prin intermediul cardurilor Mastercard. În tot acest timp, peste 20% dintre călători s-au convins că e mai simplu să își achite titlul de călătorie cu un card Mastercard.”, a declarat Gabriel Ghiță, VP, Business Development, Mastercard Central and Eastern Europe.

”Ne bucurăm că şi Sibiul beneficiază de avantajele importante pe care le aduce sistemul de plată contactless, aşa cum se întâmplă în metropole precum Londra, şi ne menţinem angajamentul de a susţine adoptarea plăţilor contactless în transportul public de către deţinătorii de carduri Visa şi în alte oraşe mari din România”, a declarat Cătălin Creţu, director general pentru România, Croaţia, Malta şi Slovenia în cadrul Visa.

Sibiul devine astfel primul oraș din România unde validarea calatoriilor in mijloacele de transport se poate realiza de orice posesor de card contactless sub insemnele celor doua organizatii de carduri. Societatea de transport local efectuează 110.000 călătorii/zi.

Pentru anul 2017, Tursib estimeaza venituri de aproximativ 5,8 mil. lei din vânzarea de bilete.

Pana in septembrie 2017, banca partener Tursib pe zona de acceptare contactless a fost BRD.

La nivelul anului 2016, sistemul de ticheting al Tursib oferea urmatoarele modalitati de procurare a tichetelor de calatorie: 24 de automate stradale, 7 chioscuri (cu decontare in numerar sau cu POS-uri), 54 puncte de vanzare prin colaboratori, in sistem contactless, agentia Tursib.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?