[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Inscrierea la facultate cu plata online – o piata potentiala de 3 mil. Euro anual

18 iulie 2013

18 iulie, 2013 – Anual, universitatile din Romania primesc peste 100.000 de aplicatii/inscrieri. La un cost mediu de 30 Euro inscrierea, rezulta un volum de 3 mil. Euro care ar putea fi incasat online anual numai din taxa de inscriere. Daca adaugam taxele de examinare, cazare si camin, achizitia de carte de specialitate, inscrierile la masterat/doctorat, piata potentiala anuala a platilor online pe zona universitara s-ar mari usor de cel putin 20 de ori. Numai ASE incaseaza aproximativ 8 mil. Euro anual de la studentii sai. Or in Romania avem peste 100 de institutii de invatamant superior, incluzandu-le si pe cele autorizate sa functioneze provizoriu.

Un prim pas a fost facut de catre Grupul Educativa care a lansat platforma admitereonline.ro, ce va gestiona inscrierea online a studentilor la cinci universitati din tara. In premiera pentru Europa de Est, tot procesul de inscriere, inclusiv plata taxei aferente, pana la primirea raspunsului admis/respins, va avea loc online.

Desi se desfasoara procese de admitere online si la cateva universitati din tarile vecine, Romania este prima tara din Europa de Est ce foloseste o platforma integrata pentru mai multe universitati.

Cele cinci universitati care s-au inscris pe platforma sunt: Universitatea Romano-Americana din Bucuresti, Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, Universitatea Ovidius din Constanta, Universitatea “Politehnica” din Timisoara si Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” din Iasi.

Candidatii care vor sa se inscrie la aceste universitati completeaza datele de contact si informatiile biografice, scaneaza documentele necesare pentru admitere si le incarca pe platforma. Taxa de inscriere poate sa fie platita online (sau la banca), urmand ca universitatea sa valideze dosarul si sa notifice candidatul prin e-mail. De asemenea, candidatul poate sa vada in orice moment statusul aplicatiei sale pe platforma.

Avantajele unei asemenea modalitati de inscriere sunt pentru toate partile implicate: viitorul student economiseste o serie de costuri in vreme ce universitatile isi maresc sansele de a primi mai multe cereri de inscriere, inclusiv din strainatate, si de a utiliza mai eficient resursele umane.

“Folosind optiunea de inscriere online economisesti costurile cu transport, cazare si masa aferente deplasarilor de la domiciliul tau la secretariatele universitatilor la care vrei sa aplici”, explica Raluca Apostol, public relations manager Grup Educativa.

Catalin, unul dintre utilizatorii platformei, confirma aceste avantaje:

“Am completat prin platforma online datele corecte, am achitat si taxele. Astept daca mi se cere sa pun scan-uri dupa documente prin platforma, iar daca sunt declarat admis, le voi aduce in original. Felicitari pentru platforma. Superb de simpla pentru cineva care n-are timp de pierdut (ca lucreaza).”

“Prin intermediul platformei va fi posibila o recrutare mai usoara a studentilor internationali. In plus, se va reduce numarul angajatilor care gestioneaza procesul de admitere iar personalul eliberat se va putea ocupa de promovarea cursurilor si dezvoltarea lor, ceea ce va aduce un plus de valoare universitatilor. Nu este de neglijat nici faptul ca un numar mai mic de angajati inseamna costuri de personal reduse”, a adaugat Apostol.

Cu toate acestea, nu toate universitatile au dat curs ofertei din partea Grup Educativa. Discutiile cu universitatile au inceput inca de acum trei ani cu Universitatea Romano-Americana insa nu au fost o prioritate. Reprezentantul Educativa spune ca in acest an au fost contactate 25 dintre cele cca. 100 de universitati, de stat si particulare, operationale in piata.

“Proiectul a fost pilotat in ultimii 3 ani cu Universitatea Romano–Americana. In perioada Octombrie 2012 – Martie 2013 platforma online a fost prezentata catre conducerea a 25 de universitati din Romania prin intalniri fata in fata si demonstratii de tehnologie. 4 dintre universitati au luat decizia de a avea solutia implementata in vederea utilizarii incepand cu sesiunea iulie 2013. Inca 2-3 universitati au in analiza solutia in vederea implementarii incepand cu sesiunea septembrie 2013”, a precizat Apostol.

De ce au acceptat doar 5?

Reticenta universitatilor vine din preocuparea fata de riscul prezentarii de documente false in cursul procesului de inregistrare.

“Cata vreme o serie de universitati de stat au gasit solutia juridica prin care pot sa gestioneze realitatile noului sistem, credem ca nu se pune problema unei restrictii a Ministerului Educatiei. E important de inteles ca fluxul documentatiei propus in cadrul implementarii solutiei AdmitereOnline presupune verificarea autenticitatii documentelor doar pentru candidatii care se inmatriculeaza ca studenti, nu si pentru cei care au fost respinsi in cadrul procesului de admitere sau nu au dorit sa ocupe locurile oferite de universitate”, a mai adaugat Apostol.

Cele 5 universitati care au acceptat totusi inscrierea pe platforma admitereonline.ro si-au asumat un risc, nu neaparat cel de a pierde inscrierea pentru ca elevul poate veni oricand dupa aceea sa depuna actele in original. Singurul risc este ca documentele scanate sa nu fie conforme cu cele originale dar taxa a fost oricum incasata de universitate si este nereturnabila.

Numarul de aplicatii gestionat de platforma pentru cele 5 universitati este de ordinul sutelor, considerat “un numar optim pentru faza de pilot in relatie cu fiecare universitate”, etapa care pe langa implementarea solutiei IT presupune si integrarea si coordonarea cu departamentele universitatilor implicate in procesul de admitere.

5 universitati acceptatoare din 25 contactate este o rata de adoptie/succes de 20%, destul de mare pentru inceput. Aceasta ii face foarte optimisti pe cei implicati. Cu atat mai mult cu cat creste rata de adoptie si in randul studentilor. “Experienta in relatia cu Universitatea Romano-Americana ne arata ca rata de adoptie este in crestere de la an la an”.

Gestionarea platilor online este realizata prin intermediul serviciului de E-Commerce al Raiffeisen Bank, dezvoltat in parteneriat cu PlatiOnline.

Nivelul taxelor

Taxa de procesare a inscrierii online este 30 RON (taxa unica gestiune cont) plus 5 RON pentru fiecare universitate adaugata (oricate optiuni selectate per universitate).

Taxele de inscriere la universitati sunt aceleasi ca si la inscrierea traditionala la ghiseu/secretariat, acestea fiind directionate catre universitati. Taxele variaza in functie de universitatile, de la 80 RON/dosar in cazul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti si pana la 220 RON/optiune in cazul programelor in limba engleza ale Universitatii Romano-Americane.

Platforme similare in lume

Astfel de platforme sunt implementate de mai mul?i ani în statele vestice: UCAS functioneaza din 1996 in Marea Britanie, Studielink gestioneaz? admiterea la peste 50 de universit??i din Olanda, iar CommonApp este platforma de aplicare pentru circa 500 de universitati din SUA, printre care Harvard, Yale si Stanford.

UCAS este o organizatie non-profit care gestioneaza inscrierea tuturor studentilor la nivel de licenta in Marea Britanie (pe langa alte activitati academice pe care le dezvolta). Prin intermediul platformei UCAS se pot inscrie studenti din orice stat pentru orice universitate din Marea Britanie, fara a fi nevoie de depunerea documentelor fizice anterior primirii deciziei de acceptare la universitate si inceperea cursurilor. Bugetul UCAS pentru 2011 a fost de 33 milioane de lire sterline si are in prezent peste 400 de angaja?i.

Prin intermediul platformei, a fost posibil? recrutarea mai u?oar? a studentilor interna?ionali, care anual aduc peste 8,5 miliarde de lire sterline in economia britanica, cat si o utilizare mai eficienta a resurselor umane. Cei 400 de angajati ai UCAS gestioneaza admiterea la peste 140 de universitati din Marea Britanie, reusind astfel sa inlocuiasca peste 800 de angajati la toate facultatile.

Despre Grup Educativa

EDUCATIVA este un grup de organiza?ii private si ONG-uri cu experienta de peste 8 ani de lucru cu universitatile internationale care recruteaza studenti prin platforme similare. Admitere Online este pusa la dispozitia universitatilor din Romania ca un serviciu gratuit, procesul de implementare si adaptare la specificatiile fiecarei universitati durand intre 10 si 14 zile.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?