Comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau pe Internet a inregistrat, in toate lunile din acest an, cu exceptia lunii aprilie, cand s-a clasat pe locul al doilea, cei mai mari indici ai volumului cifrei de afaceri, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS), consultate de wall-street.ro. Cu alte cuvinte, cumparaturile pe Internet si case de comenzi au inregistrat cele mai mari cresteri procentuale ale vanzarilor comparativ cu alte canale de distributie.
La inceputul anului, valoarea indicelui volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul era de 107,2, in vreme ce in mai 2018 atinsese nivelul 131,7. In luna iunie 2018, nivelul a scazut usor, pana la 130,4. Cifra de afaceri din retail (comert cu amanuntul) reprezinta veniturile totale inregistrate de catre retaileri in perioada de referinta, provenite atat din activitatea principala, cat si din activitatile secundare. Cifra de afaceri nu include veniturile din vanzarea sau transferul de mijloace fixe.
Indicii calculati de catre INS au ca baza valorile inregistrate in anul 2015, asadar reprezinta, in fapt, procente de crestere fata de valoarea medie inregistrata in acel an. Ei nu se refera la valoarea in bani a cumparaturilor facute prin diverse canale de distributie, ci la cresterile procentuale ale cifrelor de afaceri ale retailerilor, in functie de categorii de produse si canale de vanzare.
Faptul ca produsele achizitionate prin e-commerce au inregistrat cea mai mare crestere a indicilor volumului cifrei de afaceri nu inseamna ca acest canal de distributie a generat cele mai mari vanzari ca valoare, insa indica tendintele referitoare la modul in care romanii isi fac cumparaturile si prin ce canale.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: