În anul 2022, peste 8 din 10 dintre gospodăriile din România (82,1%) au acces la reţeaua de internet de acasă. În mediul urban, 88,6% dintre gospodării sunt conectate la internet, cu 14,9 puncte procentuale mai mult decât ponderea de 73,7% a gospodăriilor din mediul rural, potrivit unui comunicat INS.
În profil teritorial, conectarea la internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (peste 9 din 10 gospodării au acces la internet de acasă), urmată de regiunile Centru (85,2%) şi Nord-Vest (85,0%). Cele mai mici ponderi sunt înregistrate de regiunile Nord-Est (76,6%),
Sud-Muntenia (77,5%) ṣi Sud-Est (78,4%).
Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani, proporţia celor care au folosit vreodată internetul a fost de 89,7%, în creştere cu 1,1 puncte procentuale faţă de anul anterior (89,7% faţă de 88,6%), din care 95,4% în ultimele 3 luni, în creştere cu 1,1 puncte procentuale faţă de anul 2021 (95,4% faţă de 94,3%). Dintre utilizatorii curenţi, 69,2% folosesc internetul de mai multe ori pe zi, iar 21,1% o dată pe zi sau aproape în fiecare zi.
Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul a fost de 95,5% în regiunea Bucureṣti – Ilfov care constituie cel mai ridicat procent din ţară, urmată de regiunile Nord – Vest cu 93,1% ṣi Vest cu 92,0%. La polul opus se află regiunea Sud-Muntenia cu 85,4%.
Proporția bărbaților care folosesc sau au folosit vreodată internetul este puțin mai mare decât cea a femeilor: 90,0% față de 89,3%, diferența de 0,7 puncte procentuale fiind în scădere față de anul anterior când se înregistra un ecart de 1,6 puncte procentuale.
Ponderile persoanelor care utilizează internetul descresc odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, ponderea persoanelor care utilizează internetul din grupa de vârstă 16-34 ani a fost de 98,1% în timp ce pentru grupa de vârstă cuprinsă între 55 şi 74 ani a ajuns la 73,3%.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: