Numărul utilizatorilor de internet a crescut cu 3,8% în acest an, comparativ cu cel anterior, ajungând la 11 milioane de persoane, se arată într-o publicaţie a Institutului Naţional de Statistică (INS).
‘Internetul, spaţiu informaţional şi de comunicare, prezintă un interes din ce în ce mai mare pentru toate categoriile de populaţie. Se poate constata faptul că an de an există creşteri a numărului de „internauţi”. Astfel, în anul 2017 comparativ cu anul 2016 ponderea utilizatorilor de internet cu vârste cuprinse între 16-74 ani a crescut cu 3,8 puncte procentuale, numărul acestora ajungând la aproximativ 11 milioane de persoane. În anul 2017, majoritatea persoanelor sunt utilizatori curenţi, 86,8% dintre persoanele de 16-74 ani apelând internetul în ultimele 3 luni anterioare anchetei, dintre care 73,3% folosesc acest instrument cu frecvenţă zilnică sau aproape zilnică, iar 22% cu frecvenţă săptămânală’, se arată în document.
După statutul ocupaţional al persoanelor de 16-74 ani, ponderea cea mai mare a utilizatorilor de internet zilnic sau aproape zilnic este înregistrată la salariaţi (61,7%), urmată la mare distanţă de elevi/studenţi (15,1%).
‘Dorinţa de a avea acces la informaţii se regăseşte atât la bărbaţi, cât şi la femei, acestea situându-se în urma „internauţilor” bărbaţi, în ceea ce priveşte utilizarea internetului (74,8% dintre bărbaţi, 72,1% dintre femei), aceeaşi situaţie înregistrându-se şi în anul 2016. Ponderea cea mai mare în utilizarea internetului zilnic sau aproape zilnic o au bărbaţii cu vârste cuprinse între 16- 34 ani (49,8%), aceeaşi situaţie înregistrându-se şi la femei, unde ponderea cea mai mare se află la acceaşi categorie de vârstă (48,6%)’, informează INS.
În ceea ce priveşte statutul ocupaţional se observă că în ultimele 3 luni internetul a fost accesat zilnic de peste 9 din 10 elevi şi studenţi (92,6%) şi de aproape 1 din 2 pensionari (47,3%).
Sursa: Agerpres
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: