INS: 35% dintre persoanele care acceseaza internetul face „ecommerce” – crestere cu 1,4 puncte procentuale fata de 2016

28 decembrie 2017

Trei din patru persoane, care au folosit internetul pentru a cumpăra produse, au achiziţionat îmbrăcăminte şi produse sportive în acest an, reiese dintr-o publicaţie a Institutului Naţional de Statistică (INS).

‘Printre produsele cele mai comandate/cumpărate prin intermediul internetului se află îmbrăcămintea şi produsele sportive – 75,4% din totalul persoanelor care au folosit comerţul electronic în ultimele 12 luni, înregistrând o creştere faţă de anul precedent de 4,4 puncte procentuale. Alte produse cumpărate online într-o proporţie mai mare sunt bunurile pentru gospodărie şi aranjamentele de călătorie şi/sau cazare, ponderea persoanelor care au comandat fiind de 23,4%, respectiv 16,8%’, se arată în document.

Persoanele care au comandat/cumpărat cărţi, reviste, ziare au reprezentat o pondere de 14,7%, fiind în scădere faţă de anul 2016 cu 5,3 puncte procentuale.

‘Deşi comerţul electronic are o reprezentare relativ mai redusă comparativ cu alte scopuri pentru care este utilizat internetul, se poate sesiza faptul că ponderea persoanelor în vârstă de 16-74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodată internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 35% în anul 2017, în comparaţie cu anul anterior, când a reprezentat doar 33,6%. Din totalul acestor persoane care au preferat comerţul prin internet, 42,9% au efectuat comenzi şi cumpărături online în ultimele 3 luni, 19,5% în perioada cuprinsă între 3 luni şi 1 an şi 37,6% cu mai mult de 1 an în urmă’, informează INS.

Conform INS, în 2017, asemănător anului 2016, internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpăra produse de mai mult de o treime dintre bărbaţi şi dintre femei (35,6% respectiv 34,5%).

‘Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează cu precădere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 de ani (42,7%). Aceeaşi tendinţă este menţinută, atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor. Nivelul de instruire absolvit de o persoană reprezintă o caracteristică individuală importantă cu influenţă directă asupra accesării internetului cu scopul achiziţionării de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumpărat produse prin intermediul internetului în proporţie de 61,7%. O deschidere mai mare către acest tip de comerţ se observă în cazul elevilor/studenţilor şi salariaţilor, ponderile acestora înregistrând valori de 42,1%, respectiv 41,4% în totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie’, menţionează sursa citată.

Sursa: Agerpres

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Nic Marius Balaceanu – Founder & CEO Lendrise

„For more than a week now, ScoreRise enrolls daily hundreds of users through an innovative facial recognition interface. Enrollment takes less than a minute and it does not require presence of a human operator or video recording. And, of course, it stays fully GDPR compliant with help from Reff & Associates and Deloitte Romania.”

Sondaj
Romania este ultima tara membra UE care nu a transpus in legislatia romaneasca Directiva europeana revizuita a serviciilor de plata (PSD2). Cand credeti ca se va intampla totusi acest lucru?
48 votes · 48 answers
Voteaza
NoCash