INS: 35% dintre persoanele care acceseaza internetul face „ecommerce” – crestere cu 1,4 puncte procentuale fata de 2016

28 decembrie 2017

Trei din patru persoane, care au folosit internetul pentru a cumpăra produse, au achiziţionat îmbrăcăminte şi produse sportive în acest an, reiese dintr-o publicaţie a Institutului Naţional de Statistică (INS).

‘Printre produsele cele mai comandate/cumpărate prin intermediul internetului se află îmbrăcămintea şi produsele sportive – 75,4% din totalul persoanelor care au folosit comerţul electronic în ultimele 12 luni, înregistrând o creştere faţă de anul precedent de 4,4 puncte procentuale. Alte produse cumpărate online într-o proporţie mai mare sunt bunurile pentru gospodărie şi aranjamentele de călătorie şi/sau cazare, ponderea persoanelor care au comandat fiind de 23,4%, respectiv 16,8%’, se arată în document.

Persoanele care au comandat/cumpărat cărţi, reviste, ziare au reprezentat o pondere de 14,7%, fiind în scădere faţă de anul 2016 cu 5,3 puncte procentuale.

‘Deşi comerţul electronic are o reprezentare relativ mai redusă comparativ cu alte scopuri pentru care este utilizat internetul, se poate sesiza faptul că ponderea persoanelor în vârstă de 16-74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodată internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 35% în anul 2017, în comparaţie cu anul anterior, când a reprezentat doar 33,6%. Din totalul acestor persoane care au preferat comerţul prin internet, 42,9% au efectuat comenzi şi cumpărături online în ultimele 3 luni, 19,5% în perioada cuprinsă între 3 luni şi 1 an şi 37,6% cu mai mult de 1 an în urmă’, informează INS.

Conform INS, în 2017, asemănător anului 2016, internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpăra produse de mai mult de o treime dintre bărbaţi şi dintre femei (35,6% respectiv 34,5%).

‘Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează cu precădere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 de ani (42,7%). Aceeaşi tendinţă este menţinută, atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor. Nivelul de instruire absolvit de o persoană reprezintă o caracteristică individuală importantă cu influenţă directă asupra accesării internetului cu scopul achiziţionării de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumpărat produse prin intermediul internetului în proporţie de 61,7%. O deschidere mai mare către acest tip de comerţ se observă în cazul elevilor/studenţilor şi salariaţilor, ponderile acestora înregistrând valori de 42,1%, respectiv 41,4% în totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie’, menţionează sursa citată.

Sursa: Agerpres

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?