Metro a organizat Innovation Days 2018, eveniment care a avut ca obiectiv crearea de echipe mixte de angajaţi ai companiei, din diferite ţări, care să lucreze la dezvoltarea unor idei inovatoare prin care concernul german să-şi consolideze poziţia pe piaţă folosindu-se de tehnologie. Timp de trei zile, 16 echipe formate din peste 100 de participanţi din 5 ţări, au lucrat la dezvoltarea unui prototip funcţional al ideilor cu care au intrat in concurs, scrie ZF.
Castigator a fost proiectului Scan and Shop, o soluţie de IT care foloseşte tehnologii de recunoaştere a vocii, scrisului şi a textului pentru a scurta timpul de înregistrare a clienţilor noi şi de reducere a erorilor în preluarea datelor. Aplicatia a fost dezvoltata tinand cont de faptul ca, la nivel global, Metro înregistreaza într-o zi 22.000 de clienti, procesul de inregistrare avand o durata cuprinsa intre 7 si 15 minute. De asemenea, corectiile de date solicitate de clienti intr-un an inregistreaza un numar extrem de mare. Doar in Italia au fost cerute 1,5 mil. in ultimul an.
Una dintre cele mai votate trei aplicatii a fost Shop AR – Awesomeness Reinvented.
“Imaginaţi-vă că faceţi cumpărături la METRO chiar acum fără să fie nevoie să vă uitaţi la liste lungi de ingrediente şi că aveţi toate informaţiile de care aveţi nevoie despre produsele de la raft doar privind la telefonul mobil. Shopp AR este o aplicaţie care se foloseşte de tehnologia de realitate augumentată şi care poate recunoaşte orice produs pe baza formei şi a ambalajului pentru a vă oferi instantaneu toate informaţiile de care aveţi nevoie pentru o experienţă mai bună de cumpărături” şi-au pledat cauza membrii echipei din România din spatele proiectului Shopp AR – Awesomeness Reinvented.
Un alt proiect care a intrat în top 3 cele mai votate a fost Menu Scan – o aplicaţie dedicată forţei de vânzări a METRO. Aplicaţia le permite angajaţilor companiei să vadă care sunt ingredientele de care are nevoie un restaurant pentru felurile de mâncare pe care le are în ofertă prin simpla realizare a unei fotografii a meniului. Platforma din spate “transformă” meniul într-o listă de ingrediente care se află în ofera comercială a METRO, folosindu-se de datele existente.
“Oferta vastă de produse a METRO poate fi un adevărat coşmar pentru oamenii noştri de vânzări, pentru că uneori au doar câteva minute la dispoziţie să îşi prezinte oferta în faţa proprietarilor de restaurante. Cu aplicaţia noastră ei pot identifica pe loc ingredientele de care ei au nevoie”, au explicat membrii echipei.
Decizia ca România să fie una dintre ţările implicate puternic în acest proiect reflectă o realitate mai puţin cunoscută: METRO SYSTEMS România este unul dintre cei mai mari angajatori din industria de IT din România, cei peste 850 de angajaţi cu profil de IT ai companiei de pe plan local gestionând infrastructura hi-tech a grupului german de comerţ.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: