ING: un milion de clienti a accesat aplicatia de internet banking, in primul trimestru. 92% din trafic este generat de dispozitivele mobile.

25 mai 2020

Aplicatia de internet banking a ING este folosita lunar de 800.000 de clienti.

„Numărul total de utilizatori ING Home’Bank a ajuns la aproape 1 milion în primul trimestru, 92% din trafic fiind generat de dispozitive mobile. În medie, utilizatorii aplicației de mobil se autentifică de 18 ori pe lună.”, potrivit comunicatului bancii.

Primul trimestru a venit și cu noi produse, precum un curs valutar preferențial pentru clienții care încasează veniturile recurente în bancă sau opțiunea Round Up, care te ajută să pui bani deoparte în timp ce cheltuiești. În aproximativ o lună, aproape 38.000 de clienți au activat opțiunea.

Banca raporteaza ca activitatea s-a intensificat în primul trimestru și pentru aplicația ING Business, destinată antreprenorilor. Numărul de clienți a crescut cu 82%, în timp ce umărul de tranzacții cu 110% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Și gradul de utilizare de pe mobil vs. Desktop a crescut, cu 24% în ultimul an. Astfel, „ING Business devine din ce în ce mai mult o platformă digitală de banking, dovedit și prin numărul clienților ce înaintează cereri de servicii prin modulul de comunicare cu banca, cu 105% mai mare față de martie 2019”.  

Rezultate financiare

Numărul de clienți care încasează venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 13%, la un milion, un prag important pentru companie. Această creștere puternică a fost susținută și de o majorare cu 25% a soldului depozitelor de la clienți, la 39 miliarde lei. Astfel, cota de piață pentru depozite ajunge la 9,9%, cu 0,9% mai mult comparativ cu martie 2019.

Față de anul trecut, portofoliul de credite a crescut cu 11%, la 28,9 miliarde lei. Cota de piață crește astfel la 10,5%, de la 10,1% în martie 2019. Portofoliul este compus din 59% credite pentru persoane fizice și 41% pentru persoane juridice. Rata creditelor neperformante rămâne sub media pieței, înregistrând insa o ușoară creștere de până la 3,6%.

Deși primul trimestru a fost afectat de criza COVID-19, „vânzările au avut o evoluție puternică”. În urma unei campanii vizibile, ING a avut vânzări cu 52% mai mari pentru credite de nevoi personale și cu 40% mai mari pentru credite ipotecare în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. Creditul ipotecar 7FIX, noul produs al ING, cu primii sapte ani de dobândă fixă, a atras peste 27% din noile vânzări.

Creșterea volumelor a dus și la majorarea veniturilor cu 9% de la an la an, ajungând la 533 milioane lei. In acelas timp, costurile de risc au crescut abrupt la 118 milioane lei, în contextul în care au fost făcute provizioane suplimentare ca urmare a perspectivei macroeconomice în deteriorare.

In aceste conditii, profitul net a scăzut cu 27% față de aceeași perioadă anul trecut, la 143 milioane lei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?