ING Bank, a şaptea bancă din piaţa locală după de active, a demarat procesul de înlocuire a cardurilor de debit emise de Mastercard cu carduri Visa Classic, clienţii fiind invitaţi să-şi activeze noile carduri cât mai repede. Deciaza ING, de a renunta la un brad in favoarea altui brand – cel putin pe cardurile debit – este fara precedent pe piata romaneasca.
„Problema este că ING nu îşi informează clienţii despre data la care vechiul card Mastercard devine inactiv, aceştia fiind nevoiţi să sune la banca pentru a obţine informaţia.”, potrivit ZF.
Totodată, banca precizează ca va trimite clientului pe SMS un cod de activare a noului card în maximum şapte zile, însă nu menţionează de când se vor contabiliza cele şapte zile, de la data primirii scrisorii sau de la data emiterii acesteia. Pe de altă parte, ING îşi informează clienţii că nu percepe comisioane de administrare pentru cardurile Visa.
„Noul tău card nu te costă nimic. Apoi, ştie să facă aceleaşi lucruri pe care le făcea şi vechiul card. Adică, poţi face cumpărături online în siguranţă datorită tehnologiei 3D secure, poţi plăti facturile în zona Self’Bank şi poţi plăti oriunde în ţară şi străinătate, chiar şi contactless. Dar spre deosebire de vechiul card, pentru care plăteai 50 de lei pe an costuri de administrare, cel nou nu te costă nimic. Adică ai 0 costuri de emitere şi tot 0 costuri de administrare“, se arată în scrisoarea care însoţeşte noul card adresată de ING Bank unui client care are un card Mastercard International.
In august 2016, cand ZF a scris pentru prima oara despre intentia ING, oficialii bancii declarau urmatoarele: „Discutăm periodic asupra condiţiilor legate de carduri şi, în funcţie de rezultatul negocierilor, alegem să lucrăm cu unul dintre sau chiar cu ambii furnizori de carduri. În prezent, reînnoim doar anumite tipuri de carduri emise de MasterCard”.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: