„Pana la sfarsitul anului, ne propunem sa ajungem la 40.000-50.000 de clienti care sa fi folosit cel putin o data ING Bazar. Suntem pe trend-ul cel bun si asteptarile par sa fie sub potential”, a declarat pentru wall-street.ro Robert Anghel (foto), Head of Digital Channels in cadrul ING Bank.
ING a lansat in mod oficial la mijlocul lunii mai platforma digitala de cumparaturi ING Bazar, desi aceasta putea fi accesata de clientii bancii inca din aprilie. Prin acest produs, un client care plateste cu cardul ING Card Complet la anumite magazine inrolate in ING Bazar primeste un procent din valoarea tranzactiei inapoi. Clientii trebuie sa stie ca pentru a primi cash-back-ul trebuie sa isi activeze ofertele la comercianti prin platforma ING Bazar, care poate fi accesata din aplicatia de Home Bank sau din aplicatia de smartphone, disponibila in prezent doar pe iOS si Android. Oficialii ING promit totusi ca in aceasta vara va fi disponibila si aplicatia pentru Windows Phone.
„Este primul program din grupul ING care are si zona de carduri de loialitate si, in scurt timp, si un mijloc de plati mobile. ING Bazar este de fapt unul dintre proiectele finantate la nivel de grup de catre echipa de inovatie”, sustine Robert Anghel.
In prezent, in platforma ING Bazar se regasesc 27 de comercianti, iar banca a contorizat la final de iunie 15.000 de useri activi, care au primit cel putin un discount. Dintre acesti utilizatori activi, 10.000 si-au inrolat si cardurile de loialitate.
„Partea cea mai vizibila acum in ING Bazar este cea de oferte la comercianti, dar pe de alta parte sunt deja 10.000 de carduri de loialitate inrolate. In afara de reducerea din ING Bazar, clientul primeste si reducerea de pe cardul de loialitate”, mentioneaza Anghel.
In total, in cele 3 luni de la lansare, prin ING Bazar au fost oferite peste 50.000 de discount-uri, media pe utilizator fiind mai mare de trei.
„Vedem in piata un apetit mare pentru ING Bazar, dar nu este un apetit de test, doar sa incerce o data si sa vada cum e. La 3-4 discount-uri pe user putem spune ca oamenii au inceput sa il foloseasca si am construit un utilizator recurent fericit”, afirma specialistul ING.
ING Bank selecteaza comerciantii din ING Bazar in functie de media cheltuielilor din istoricul clientilor. Ca urmare, pe langa trei industrii strategice (supermarket-uri, benzinarii si farmacii), banca a mai adus comercianti din fashion, household sau din zona de cafenele si restaurante.
Urmatorul pas pentru ING Bazar este introducereaunui sistem de marketing proximitate astfel incat clientul sa primeasca, cand a intrat in oricare dintre magazinele partenere, o notificare pe telefonul mobil care sa il informeze ca are posibilitatea unui discount prin ING Bazar, daca isi activeaza prin aplicatie oferta.
„Nu va fi un SMS, pentru ca este deja invechit, ci va fi un „push notification” pe smartphone”, precizeaza Robert Anghel. „La un client caruia i se aduce aminte ca are un discount, exista o probabilitate mai mare sa cumpere din magazinul respectiv. Este o initiativa din care toata lumea castiga.”
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: