ING Bank castiga, in prima instanta, in dosarul privind nerespectarea protectiei datelor a peste 225.000 de clienții – abatere pentru care a fost amendata cu 80.000 euro

21 septembrie 2020

ING Bank România a câștigat la prima instanță, printr-o decizie care poate fi atacată cu recurs, litigiul privind amenda de 80.000 euro aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în noiembrie 2019, scrie profit.ro.

Autoritatea a constatat atunci, în urma unei investigații, că instituția de credit nu a respectat regulile GDPR pentru mai mult de 225.000 de clienți. Instanța a obligat instituția să achite băncii cheltuieli de judecată de aproape 25.000 de lei.


In comunicatul emis de Autoritate cu ocazia anuntarii amenzii catre ING, se preciza urmatoarele: „operatorul nu a asigurat respectarea principiului protecției datelor începând cu momentul conceperii și cel al protecției implicite a datelor (privacy by design și privacy by default), întrucât nu a procedat la adoptarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare, privind integrarea de garanții adecvate în sistemul automatizat de prelucrare a datelor în cadrul procesului de decontare al tranzacțiilor cu cardul, fiind afectat un număr de 225.525 de clienți ale căror operațiuni de plată au fost dublate în perioada 8-10.10.2018, raportat și la prevederile art. 32 alin. (1) lit. d) din RGPD.”

ING Bank a fost afectată, în data de 8 octombrie 2018, de o problemă majoră, după ce clienții au constatat că le dispar banii din conturi – la fiecare tranzacție sumele au fost trase de două ori din cont de către bancă. ING Bank a rambursat clienților banii încasați în plus.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?