[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ING Bank castiga, in prima instanta, in dosarul privind nerespectarea protectiei datelor a peste 225.000 de clienții – abatere pentru care a fost amendata cu 80.000 euro

21 septembrie 2020

ING Bank România a câștigat la prima instanță, printr-o decizie care poate fi atacată cu recurs, litigiul privind amenda de 80.000 euro aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în noiembrie 2019, scrie profit.ro.

Autoritatea a constatat atunci, în urma unei investigații, că instituția de credit nu a respectat regulile GDPR pentru mai mult de 225.000 de clienți. Instanța a obligat instituția să achite băncii cheltuieli de judecată de aproape 25.000 de lei.


In comunicatul emis de Autoritate cu ocazia anuntarii amenzii catre ING, se preciza urmatoarele: „operatorul nu a asigurat respectarea principiului protecției datelor începând cu momentul conceperii și cel al protecției implicite a datelor (privacy by design și privacy by default), întrucât nu a procedat la adoptarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare, privind integrarea de garanții adecvate în sistemul automatizat de prelucrare a datelor în cadrul procesului de decontare al tranzacțiilor cu cardul, fiind afectat un număr de 225.525 de clienți ale căror operațiuni de plată au fost dublate în perioada 8-10.10.2018, raportat și la prevederile art. 32 alin. (1) lit. d) din RGPD.”

ING Bank a fost afectată, în data de 8 octombrie 2018, de o problemă majoră, după ce clienții au constatat că le dispar banii din conturi – la fiecare tranzacție sumele au fost trase de două ori din cont de către bancă. ING Bank a rambursat clienților banii încasați în plus.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?