ING Bank România a câștigat la prima instanță, printr-o decizie care poate fi atacată cu recurs, litigiul privind amenda de 80.000 euro aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în noiembrie 2019, scrie profit.ro.
Autoritatea a constatat atunci, în urma unei investigații, că instituția de credit nu a respectat regulile GDPR pentru mai mult de 225.000 de clienți. Instanța a obligat instituția să achite băncii cheltuieli de judecată de aproape 25.000 de lei.
In comunicatul emis de Autoritate cu ocazia anuntarii amenzii catre ING, se preciza urmatoarele: „operatorul nu a asigurat respectarea principiului protecției datelor începând cu momentul conceperii și cel al protecției implicite a datelor (privacy by design și privacy by default), întrucât nu a procedat la adoptarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare, privind integrarea de garanții adecvate în sistemul automatizat de prelucrare a datelor în cadrul procesului de decontare al tranzacțiilor cu cardul, fiind afectat un număr de 225.525 de clienți ale căror operațiuni de plată au fost dublate în perioada 8-10.10.2018, raportat și la prevederile art. 32 alin. (1) lit. d) din RGPD.”
ING Bank a fost afectată, în data de 8 octombrie 2018, de o problemă majoră, după ce clienții au constatat că le dispar banii din conturi – la fiecare tranzacție sumele au fost trase de două ori din cont de către bancă. ING Bank a rambursat clienților banii încasați în plus.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: