„O parte dintre utilizatorii serviciului Home’Bank intampina dificultati la conectare. Am identificat problema si lucram la remedierea ei. Restul serviciilor ING functioneaza fara probleme. Revenim de indata ce avem vesti.”, potrivit mesajului postat in dupa-amiaza zilei de 30 septembrie – ora 16.14 – pe pagina de facebook a ING Bank Romania.
In mai putin de o ora de la acest anunt banca venea cu un mesaj de remediere a problemei: „ING Home’Bank functioneaza la turatie maxima de 20 de minute. Problema a fost solutionata si serviciul e disponibil acum pentru toti clientii. Multumim pentru intelegere!” – 30 septembrie 16.59. Se pare ca problemele intampinate de clienti au durat mult mai mult de o ora.
Banca spune ca „nu este vorba despre atacuri cibernetice” si precizeaza ca este „o problema tehnica ce nu a putut fi anticipata”.
Reactiile utilizatorilor n-au intarziat sa apara.
Cristian Bordei: „Din păcate, se pare că din ING Bank Romania a mai rămas doar legenda…Realmente sunt dezolat, deoarece sunt client din 2004 şi am colaborat bine în general, cu mici excepţii. Mi-am mutat banii în altă bancă imediat după defecţiunea majoră, dar totuşi, nu am închis conturile, acceptând să plătesc în continuare toate comisioanele. Am sperat să fie doar un incident, extrem de neplăcut, dar doar un episod, însă situaţia persistă, deşi primim neîncetat asigurări că totul funcţionează normal.”
Claudiu Ionita: Se pare ca iar a facut vreo boacănă Dorel! Probabil s-a impiedicat de cablu de retea si a deconectat netul de la serverul care tine HomeBank. Sau cine stie, tot „gazul” a fost problema…. Una peste alta, ma simt in nesiguranta alaturi de tine ING si pare ca nu faci ceva sa ma linistesti. In nici o luna, aveti iar sistemul picat si mi-e teama ca nu mai putem da vina pe gaz. Si ma gandesc din ce in ce mai serios sa mut operatiunile firmei la alta banca. Pentru ca nu imi dati nicio garantie si siguranta.
A, uitasem sa si mentionez. Astazi, la Aurel Vlaicu, ATM de la agentia voastra de acolo. Incercat de 2 ori sa scot 2.000 lei, eroare (nu se stie de ce). In schimb am vreo 10 notificari prin sms ca au iesit banii, apoi au intrat inapoi, iar au iesit, iar s-au intors si tot asa. La final mi-a spus ca au iesit (dupa ce am retras de la atm-ul alaturat), dar cica am aceeasi suma in cont! Fain, nu? Evident ca nu mai erau cei 2.000, dar notificarea prin sms spune ca da 🙂 Deci, daca sms spune ca am retras 2.000 si am aceeasi suma in cont, de ce imi lipsesc cei 2.000?”
Daniel Cautis: „Draga ING, acum cateva saptamani ati avut caderea sistemului. Acum cateva zile nu functiona serviciul Home Bank. Zilele astea mai multe din bancomatele voastre erau indisponibile. In seara asta nu functioneaza serviciul Home Bank. De ce ma faceti sa ma gandesc ce face concurenta mai bine ca voi?!”
Au fost totusi si declaratii de sustinere. Iata ce spune Andrei Mihai: „Daca citesti comentariile de la aceasta sectiune, ramai cu impresia ca nici macar nu a functionat vreodata HomeBank, ca ING da fail din 6 in 6 ore. Totusi nu este asa! Este a doua oara cand se intampla si sunt client la ei de 8 ani.”
In fine, o declaratie pe care nu suntem siguri unde o putem incadra pentru ca pare sa sustina ideea ca „dintre doua rele alegi raul mai mic”.
Alexandra Gheorghiu: „Cam multe plangeri si amenintari ca „ma mut la alta banca bla bla bla”… Ia mutati-va la alta banca, sa vedem ce bine o sa va fie. Si inainte sa imi raspunda vreun suparat, as vrea sa anunt ca eu am fost la alte banci cum ar fi BRD, Bancpost, BCR, Raiffeisen si nu numai ca mi-au disparut bani din cont, dar si-au batut joc de mine la modul cel mai nesimtit… Daca tot sunteti atat de nemultumiti, nu va tine nimeni cu forta. Mutati-va!”
Sursa: pagina de facebook ING Web Cafe
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: