Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.
La o analiză mai amănunțită, descoperim o ierarhizare diferită a factorilor care influențează decizia de cumpărare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari și electrocasnicele mici, dar și în funcție de sex.
Ce e important pentru cumpărătorii de electrocasnice mari?
Cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora decât bărbații – 72%, respectiv 68%.
Următorii factori importanți în clasament sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
Criterii precum compararea prețurilor, informațiile afișate la raft, opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procente aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.
Ceilalți europeni țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Ce contează în cazul cumpărătorilor de electrocasnice mici?
Și aici primele două criterii rămân, ca și în cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților.
Topul continuă cu compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a celor generaliste și informațiile la raft.
Toți factorii de mai sus sunt valorizați mai mult de femei decât de bărbați.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Despre studiul GfK FutureBuy 2018
Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline.
Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: