[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Influenta magazinelor online de reduceri asupra comertului electronic

9 octombrie 2012

9 octombrie, 2012 – Magazinele online de reduceri par sa aiba o traiectorie meteorica: au aparut timid in 2010, au explodat in 2011 si au inceput sa falimenteze in 2012. Ce a castigat comertul electronic autohton de pe urma lor?

Vanzarile magazinelor online de reduceri pentru 2011, estimate de catre cel mai mare site agregator de reduceri, se ridica la 68,4 mil. RON, generate de un numar de aproximativ 1.5 mil. comenzi. Dupa primele noua luni din acest an, valoarea comenzilor estimate este de peste 80 mil. RON, dublu fata de aceeasi perioada din 2011, in vreme ce numarul comenzilor estimate a depasit 1,7 milioane.

Cu toate acestea, incepand cu luna mai a.c., numarul comenzilor si implicit volumul tranzactionat este in cadere libera. La nivelul lunii septembrie a.c., se consemna un volum de 6,5 mil. lei, nivel inregistrat si in aceeasi luna a anului trecut. Numarul comenzilor estimate la nivelul lunii septembrie 2012 este insa cu aproape 40% mai mare fata de cel din septembrie 2011. Comparand lunile de vara din 2011 cu aceleasi luni din 2012, rezulta o valoare medie per tranzactie mult diminuata (de la peste 54Euro la 48 Euro), ceea ce denota concurenta acerba din domeniu.

Sa oferi pretul cel mai mic de pe piata nu este tocmai cea mai buna strategie de business pentru ca este foarte probabil sa intampini in scurt timp probleme de “cash flow” si profitabilitate, indiferent cat de bine ti-ai optimiza costurile operationale. Nu este deloc intamplator faptul ca asistam deja la scaderea numarului de magazine online de reduceri sau ca primele 10 clasate (dintr-un total ce se situeaza in jurul a 110), realizeaza aproape 80% din volumul de vanzari si doua treimi din numarul de tranzactii.

In aceste conditii se pune intrebarea ce forta mai au in continuare magazinele de reduceri pentru a influenta dezvoltarea comertului electronic?

Pentru analiza completa clic aici

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?