[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Industria de „vending machines” din Romania trece la plati contactless

7 octombrie 2015

MasterCard anunța ca a incheiat parteneriate cu Vending Zone, care opereaza vendomatele sub marca O’Fresh in Romania si Orange Fresh, pentru introducerea platii cu carduri contactless MasterCard si Maestro la vendomatele celor doi operatori, realizand una dintre primele implementari de acest tip din regiunea Europei Centrale si de Est.

Cei doi operatori sunt liderii segmentelor de piata pe care opereaza, Vending Zone avand o flota de peste 600 de automate de snack-uri si bauturi reci, iar Orange Fresh avand peste 50 de automate de suc fresh de portocale.


Plata cu cardul la vendomate a fost o solicitare constanta din piata in ultimii ani, multe dintre aceste vendomate fiind instalate in cladiri de birouri, spatii comerciale sau aeroporturi. Beneficiind de expertiza si suportul MasterCard, Vending Zone si Orange Fresh au implementat solutia de plata MasterCard contactless in colaborare cu furnizori de tehnologie din Romania, Grecia si Israel. Orange Fresh a implementat solutia de plata MasterCard contactless in colaborare cu SAS Grup SRL – lider pe piata solutiilor de monitorizare in Romania si partener oficial al Orange Romania pentru solutii de telemetrie de orice fel.

Vending Zone va dota treptat reteaua de vendomate cu terminale de plata contactless, urmand sa finalizeze instalarile pana la sfarsitul anului 2016, iar Orange Fresh planifica finalizarea instalarilor in trimestrul I al anului viitor.

Gabriel Ghita, Head of New Business CEE, MasterCard Europe, a declarat: “MasterCard studiaza piata de distributie automata de mai mult timp si am descoperit ca exista o nevoie reala in piata pentru plata contactless. Clientii solicita diversificarea metodelor de plata, multi dintre ei fiind in imposibilitatea de a-si cumpara snack-ul sau sucul dorit pentru ca nu aveau bancnotele potrivite. In acelasi timp, gestiunea numerarului de catre operatori este costisitoare, in special in ceea ce priveste monedele. Vending Zone si Orange Fresh si-au dovedit calitatile de lideri de piata si au reusit implementarea tehnologiei MasterCard contactless intr-un termen-record. Suntem foarte bucurosi sa ii avem drept parteneri in dezvoltarea comertului modern.”

„Consideram ca industria de vending trebuie sa tina pasul cu tehnologia, iar odata ce consumatorul final va capata incredere in aceasta noua modalitate de plata, ne asteptam la o crestere a numarului de tranzactii, cu avantaje atat pentru operator, cat si pentru clienti,” a comentat Mihai Ungureanu, Director General, O’Fresh.

In cadrul expozitiei Internet & Mobile World 2015 (7-8 octombrie la Romexpo), Vending Zone si Orange Fresh vor derula, impreuna cu MasterCard, campanii promotionale pentru produsele achizitionate cu carduri MasterCard sau Maestro contactless.

Tehnologia contactless are o crestere deosebita in ultimul an, inregistrand in cel de-al doilea trimestru al anului 2015 o crestere a numarului de tranzactii de 170%, la nivelul intregii Europe, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, volumul platilor contactless s-a triplat, in Europa, in cel de-al doilea trimestru al anului curent, raportat la aceeasi perioada a 2014.

Evolutia accelerata in materie de grad de adoptie a acestei tehnologii a fost resimtita si pe plan local, unde exista o masa critica de early adopters ai tehnologiilor inovative. Campaniile si initiativele MasterCard au sustinut accelerarea implementarii tehnologiei contactless la POS-uri, aceasta inregistrand o crestere de 330% in prima jumatate a anului 2015, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului 2014, potrivit datelor furnizate de comercianti.

Despre O’Fresh
O’Fresh a ajuns, in prezent, sa administreze cu succes o reţea de peste 600 de distribuitoare automate amplasate atat in Bucureşti, cat şi in ţara. O’Fresh pune la dispoziţia clienţilor sai o gama variata de produse: sandwich-uri, gustari sarate şi dulci, bauturi răcoritoare.

Despre Orange Fresh
Orangefresh Universal SRL este cel mai mare operator din Romania de Vendomate de sucuri naturale din fructe presate la rece, pe loc si in timp real, cu peste 50 de Automate de sucuri amplasate in spatii publice, imobile de birouri, parcuri si universitati. Compania Orangefresh face parte din grupul de firme SAS, impreuna cu companiile SAS GRUP SRL, Autocurat Flote Auto si GPS Universal SRL. SAS Grup este de peste 10 ani lider pe piata solutiilor de telemetrie – monitorizare si controlare echipamente si active de la distanta, solutii software dezvoltate in parteneriat cu liderul pietei telecom, Orange Romania. Experienta de peste 12 ani a companiei SAS GRUP SRL in domeniul solutiilor  de telemetrie a definit-o ca principalul furnizor de solutii de monitorizare, dar si de plata, personalizate pentru automatele de produse si distribuitoarele automate (Vending Machines) din Romania. Prin tehnologia dezvoltata de SAS Grup, Orangefresh Universal SRL a facut posibila dezvoltarea unor solutii de plata (SMS, card bancar, wallet – portofel electronic, tag NFC, card RFID) care permit cumpararea de produse din Vendomate fara numerar.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?