[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Bancarizarea ruralui se poate face cu marile lanturi internationale de retaileri din comertul modern

21 ianuarie 2016

In Romania, acceptarea cardurilor la plata exploda dupa ce marii retaileri internationali isi incepeau activitatea. Se intampla in anii 2001-2005. Acum, acestia se extind si in mediul rural, facand posibila – din nou – dezvoltarea (utilizarii) cardurilor. De aceasta data la tara. Dincolo de cumpararea pe card a produselor, comerciantii pot oferi si serviciul de „cash back” (facilitatea de retragere de numerar prin sistemele EPOS instalate la comercianti) si accesul la servicii financiare este asigurat.

Grupul francez Carrefour, al doilea cel mai mare comerciant din Romania după cifra de afaceri din 2014, ultimul an pentru care exista date publice, a ajuns la zece magazine in zona rurala sub brandul Contact, potrivit datelor transmise de companie, citate de  ZF. Acestea sunt deschise in localitatile Harman (judetul Brasov), Harsova (judetul Constanta), Ivesti (judetul Galati), Mizil (judetul Prahova), Fetesti (judetul Ialomita), Pechea (judetul Galati), Lechinta (judetul Mureş), Arcalia (judetul Bistrita Nasaud), Viisoara (judetul Cluj) si Livezile (judetul Bistrita Nasaud).

Grupul Carrefour este prezent pe piaţa locala cu circa 190 de magazine sub mai multe formate, precum hipermarketuri, supermarketuri, proximitate sau online. Mai mult, Carrefour a preluat recent cele 86 de supermarketuri Billa din Romania, insa tranzactia nu a primit avizul Consiliului Concurentei.

Sub brandul Contact sunt deschise magazine de proximitate destinate exclusiv zonei rurale. Compania a anuntat lansarea brandului Contact in vara lui 2014 cand deschidea sase unitati. De atunci expansiunea s-a facut prudent in contextul in care zona rurala este in continuare aproape in totalitate controlata de jucatorii din comertul traditional.

In Romania, spre deosebire de restul tarilor din Europa, ponderea populatiei care traieste in mediul rural este de aproape 50%, mult peste nivelul din alte tari, chiar si din regiune. Pana in prezent retelele straine s-au extins prudent la sate, unde puterea de cumparare este mult mai mică. In afara de Carrefour, doar Profi a mai lansat un brand destinat exclusiv zonei rurale, respectiv Loco.

Serviciul de cash back in Romania a fost lansat, in premiera in Romania, in aprilie 2012 de catre Raiffeisen in parteneriat cu Carrefour. Astfel, clientii care isi platesc cu cardul cumparaturile realizate la comercianti pot cere la casa retragerea unei sume de pana la 150 de RON din cont, fara nici un comision. Aceasta suma apare pe bonul de casa, alaturi de cumparaturi.

Intitulat „cash back”, serviciul era disponibil la acel moment pe terminalele EPOS Raiffeisen Bank instalate in 18 magazine Angst si Carrefour Express – Angst din Bucuresti, Buftea si Otopeni si este valabil pentru toate cardurile Raiffeisen Bank, fie ele de debit sau de credit, destinate persoanelor fizice.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?