Scenariul este urmatorul: La anul veti merge in concediu, la un hotel la mare, sa zicem. Va prezentati la receptie, va cazati, ramaneti toata perioada planificata si la sfarsit plecati fara sa scoateti un ban din buzunar. Sau, intrati intr-un magazin al unui operator telecom, va alegeti din vitrina un telefon de ultima generatie, multumiti vanzatoarei si plecati cu telefonul acasa. Toate acestea vor fi posibile incepand de anul viitor, odata cu aplicarea Directivei PSD2. Singura conditie este ca sa fi autorizat hotelierul (in primul caz) sau operatorul telecom(in al doilea caz) sa isi retraga singur contravaloarea serviciilor prestate.
Pentru ca acest scenariu sa devina real, Amazon ar trebui sa vina sa interogheze bazele de date ale bancilor. Bancile din Romania vor cere apoi Amazon sa faca dovada cunoasterii clientului si pentru ce perioada e valabil consimtamantul dat.
„Acum, pe Amazon poti sa-ti faci un cont fara sa ti se ceara prea multe informatii si nu se stie inca modul in care ei vor face dovada cunoasterii clientului. E si cazul lui Google, Facebook, etc. Aici e diferenta mare despre cum fac bancile cunoasterea clientelei si cum o fac marii retaileri”, a explicat pentru HotNews.ro George Anghel – Director Executiv Asociatia de Plati Electronice din Romania.
„E foarte posibil ca din 13 ianuarie sa existe temerari care sa mearga sa notifice bancile chiar si pentru un singur client. Si care apoi sa-si mai convinga inca 10 amici, notific bancile pentru toti acei clienti, si incep sa se mute datele”, a avertizat Anghel.
„Ideea este ca, asa cum in lumea reala, un client bancar poate intra in zece sedii bancare intr-o zi pentru a se informa despre ce oferte si servicii au, acelasi lucru trebuie sa fie valabil si in spatiul virtual. Ceea ce fac bancile cu internet bankingul trebuie sa se schimbe.”, a mai precizat reprezentantul APERO.
Problematica PSD2 si a noilor modele de business, viitorul banking-ului in lumea serviciilor financiare oferite de tot mai multe companii fintech, sunt subiecte ce vor fi dezbatute pe larg in cadrul conferintei internationale din 28 si 29 noiembrie la care si-au anuntat participarea 20 de experti ce vor sustine prezentari sau workshop-uri. Acestia reprezinta importante institutii europene, precum European Banking Federation, Ecommerce Europe, sau companii de top la nivel international, cum este cazul Asseco, Vasco, KPMG si Microsoft.
In premiera va fi prezentat un studiu realizat de compania de cercetare de piata Ipsos, care va surprinde conceptul de “open banking” la romani. Sunt dispusi acestia sa-si dea datele financiare personale. Daca da, cui si, mai ales, in ce conditii?
Mai multe detalii si rezervari pe www.nocashevents.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: