[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

INACO: „avem doar cateva programe masterale si doctorale care scolesc sub 100 de experti romani in inteligenta artificiala. Japonia are aproximativ 2.800 de absolventi pe an in domeniu.”

2 aprilie 2019

România este chemată de către Comisia Europeană să-şi elaboreze propria strategie naţională pentru inteligenţă artificială până la jumătatea acestui an, în timp ce China, SUA, Canada, Japonia şi toate ţările avansate din Uniunea Europeană (UE) dispun deja de planuri clare de acţiune în domeniu, spune Andreea Paul, conferenţiar universitar doctor şi preşedintele think-tank-ului INACO, intr-un comunicat remis Agerpres.

Potrivit acesteia, strategia României pentru Inteligenţă Artificială (IA) va trebui să răspundă explicit la întrebarea câţi experţi români va pregăti şcoala în acest domeniu.

„Din estimările think-tank-ului INACO – Iniţiativa pentru Competitivitate, în absenţa unor cifre statistice oficiale, astăzi sunt doar câteva programe masterale şi doctorale care şcolesc sub 100 de experţi români în IA. La aceştia se adaugă cursurile rapide pentru care au optat circa 1.000 de români, în absenţa oportunităţilor universitare de profil.”
Totalul de 1.100 de persoane care studiaza IA la nivel universitar este considerat de Paul ca fiind „infim raportat la numărul de absolvenţi de studii superioare”.

In prezent, Japonia are aproximativ 2.800 de absolvenţi pe an în domeniul IA, dar şi-a stabilit ca plan propriu de acţiune ca, până la finele anului 2020, aproximativ 250.000 de persoane dintre cei circa 600.000 de absolvenţi cu studii superioare să deprindă competenţe avansate în acest domeniu.

„Să fie, însă, foarte clar: dacă nu se vor acorda remuneraţii similare în educaţie cu cele din sectorul privat, va fi dificil să asigurăm numărul de instructori în IA pentru a preda studenţilor sau profesori de informatică şi noi tehnologii 4.0 pentru a preda elevilor. Aceste eforturi ar trebui să meargă mână în mână cu măsurile luate în tehnologizarea mediului academic, în sectorul privat şi public, deopotrivă’, este de părere Paul.

În acest context, INACO face un apel la ministerele Educaţiei, Muncii, Mediului de Afaceri, Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale să urgenteze elaborarea Strategiei naţionale de inteligenţă artificială, asumându-şi un plan de acţiune ambiţios şi tangibil, care să răspundă rigorilor Revoluţiei digitale 4.0 şi ale economiei viitorului, asigurând competenţele necesare copiilor şi tinerilor de azi pentru piaţa muncii viitoare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?