[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

In vreme ce antreprenorii romani din offline isi vand afacerile, cei din online se extind pe noi piete

26 aprilie 2016

Zece tranzacţii cu o valoare cumulată de 250-300 mil. euro i-au avut în 2016 în poziţia de vânzători pe unii dintre cei mai puternici antreprenori locali, care cedează controlul după 25 de ani de business.

În primele patru luni din acest an unii dintre cei mai im­portanţi antreprenori locali, precum Raul Ciurtin (Alba­lact), Geor­ge Copos (Ana Imep) sau Ioan Istrate (Alpin57Lux), au decis să îşi vândă businessurile pe care le-au construit cărămidă cu că­rămidă către fonduri de investiţii sau in­vestitori strategici, grupuri locale sau străine cu o poziţie puternică în piaţă. Businessurile construite de aceşti oameni de afaceri români au provenit din domenii diverse, precum servicii me­dicale, FMCG, producţie indus­trială sau retail.

„Sunt mai multe cauze care pot sta în spatele deciziei de vânzare a businessului a unui antreprenor local. Este evident că este un moment bun în piaţă, după mai mulţi ani în care criza a îngheţat tot şi aşteptările au fost trase în jos. Totuşi, printre cauzele din spatele vânzării poate fi faptul că antreprenorul a crescut businessul până la maximul la care îl putea duce. Este posibil ca el să vrea să pornească un alt business sau încă de la început să fi pornit la drum cu ideea vânzării. Vorbim şi de antreprenori care nu au suc­cesor“, spune analistul economic Aurelian Dochia.

In acelasi timp, antreprenorii din noua economie digitala, care se bazeaza pe dezvoltarea comertului online, prospera si se extind pe noi piete. Este cazul lui Remus Visan, managing partner al agentiei de turism online Paravion care lansează acum un site special pentru SUA, Orientul Mijlociu şi Asia.

Astfel, compania se extinde pe pieţele din Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu şi sud-estul Asiei, prin lansarea site-ului www.paraviontour.com. Pe acest site, se pot rezerva bilete de avion, hoteluri dar şi pachete cu zbor şi cazare inclusă.

”Paravion este deja prezentă în toate ţările din zona euro prin site-ul paravion.uk.com, cu care am înregistrat creşteri fulminante în primul trimestru din 2016, faţă de perioada similară a anului trecut: 580% în trafic şi 840% în număr de tranzacţii. Pentru că tehnologia ne permite acum replicarea uşoară a business-ului şi în alte ţări, am decis să lansăm, simultan, pe toate pieţele noi, site-ul www.paraviontour.com. Am optat pentru extinderea în SUA, Orientul Mijlociu şi Asia datorită gradului de adopţie a limbii engleze în rândul clienţilor, dar şi pentru că aici există o preferinţă pentru dolar american, ca monedă de plată”, a declarat Remus Vişan,Managing Director Paravion.

Noile pieţe pe care va intra agenţia sunt SUA, Kuwait, Qatar, Emiratele Arabe Unite, Bahrain, Indonezia, Filipine, Malaezia şi Taiwan.

Potrivit acestuia, lansarea site-ului paraviontour.com va avea loc până la finalul lunii aprilie, iar suportul va fi asigurat în limba engleză de către echipa de call-center din România. Plăţile pe site se vor face în dolari americani.

Remus Vişan estimează că noile pieţe vor contribui cu 25% la cifra de afaceri a anului 2017.

Paravion este prezentă pe piaţa europeană de turism în Marea Britanie, Spania, Ungaria, Bulgaria sau Cipru. Mai mult, agenţia activează, din 2015, şi în Turcia, sub brandul Bavul.com, achiziţionat de la gigantul Turkcell, liderul pieţei telecom din această ţară.

Anul trecut, veniturile companiei s-au ridicat la 46 milioane euro în România, respectiv 21 milioane euro în Turcia, potrivit oficialilor companiei.

Sursa: zf.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?