[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

In timp ce florarii din strada se plang de clienti, florariile online prospera

10 martie 2011

10 martie, 2011 – Sarbatori precum Valentine’s, Dragobete, 1 si 8 Martie au adus magazinelor online de flori si buchete cu pana la 500% mai multe vanzari decat in aceeasi perioada a anului trecut, facand specialistii sa previzioneze anul 2011 ca fiind al florariilor online.

Lansata in iunie 2010 de catre Mugur Cosmin Frunzetti, antreprenor cunoscut in comertul electronic autohton pentru MarketOnline.ro, Floria.ro a ajuns sa aiba o cifra de afaceri comparabila cu cea a concurentilor cu vechime in piata precum 123flori.ro sau Floridelux.ro

Daca in decembrie 2010 Floria.ro a livrat aproximativ 500 de comenzi, in valoare de 10.000 de euro, in lunile ianuarie si februarie a.c. peste 5.000 de clienti au comandat de la Floria, vanzarile depasind 50.000 de euro pe luna.

De 8 martie, s-au livrat peste 600 de comenzi, in valoare de aproximativ 13.000 Euro. Daca adaugam si cele peste 100 de comenzi din 9 martie (de ziua barbatului), in conditiile in care media unei comenzi depaseste 20 Euro, rezulta vanzari de aproape 15.000 euro in numai 2 zile!

“Ne-am mobilizat toate resursele pentru 8 Martie. Am avut de 3 ori mai multi soferi, de 2 ori mai multi operatori si am lucrat din 7 dimineata pana pe 8 seara non-stop, inclusiv noaptea de 7 spre 8, pentru a reusi sa livram toate buchetele. Si totusi am fost obligati sa nu mai preluam astazi comenzi cu livrare in aceeasi zi, pur si simplu nu mai aveam cum sa le livram.” declara Sorina Vana, manager de relatii clienti Floria.

Floria.ro nu are un magazin in lumea reala, total se face exclusiv online, comenzile fiind preluate prin intermediul unui call center. “Avem comenzi si din strainatate, in jur de 5 pe zi”, a mai precizat dna Vana.

95% din livrari sunt efectuate in Bucuresti, comenzile venind in marea majoritate a cazurilor din partea persoanelor fizice. In general, din comenzile primite, ponderea segmentului “corporate” este in jur de 10%, mai mare in zile in care prin traditie se consuma flori – precum ziua de 8 martie.

Ieri a fost lansata si aplicatia de Facebook a Floria.ro “un proiect plecat de la sugestiile clientilor care ne sugerau un fel de reminder cand au de trimis flori, ca sa nu fie prinsi in sau intarziere. Aplicatia Floria este disponibila pentru toti cei 1.000.000 de utilizatori FaceBook din Romania (dupa unele surse poate chiar mai multi) la adresa http://apps.facebook.com/floria-birthday/ si anunta din timp contactele ce urmeaza sa aiba o aniversare in curand, sugerandu-ti totodata buchetele cele mai adecvate in functie de sex, varsta, preferinte.” .

Pentru intreg anul 2011, Floria.ro isi propune sa livreze peste 50.000 de buchete, inregistrand astfel o cifra de afaceri de minim 1.000.000 EUR.

In piata de flori, sunt cel putin 10 florarii online de dimensiunea celor de la floria.ro, insa domeniul ramane inca departe de a fi acoperit de magazinele online. Daca in 2007 romanii cheltuiau anual peste 200 de milioane de euro pentru achizitia de flori, in 2009 incasarile florarilor au fost in jur de 48 milioane euro, iar trendul descrescator s-a mentinut si in 2010 – potrivit Asociatiei Florarilor din Romania (AFR).

Statistic, pentru florari cel mai important anotimp ramane primavara, cand inregistreaza si cel mai ridicat volum al vanzarilor, de peste 60%. Cele mai cautate si, evident, cele mai vandute flori raman trandafirii, cu un procent estimat la 40% din totalul pietei. Pe piata romaneasca, majoritatea florilor provin din Olanda (60%), Danemarca si Spania (10%), Italia in proportie de 20%, restul fiind culese din Turcia, Grecia si foarte putin din Romania.

Sursa: Floria.ro, AFR

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?