Compari.ro realizează de sase ani sondaje de opinie în preajma Crăciunului, întrebându-i pe adulții utilizatori de internet despre cum se pregătesc pentru perioada sărbătorilor și despre planurile pe care le au pentru cumpărarea cadourilor.
Ca un efect evident al pandemiei, în 2020 oamenii își propun să ofere cadouri de Crăciun unui număr mai mic de persoane comparativ cu ceilalți ani. Vor fi cumpărate cadouri mai ales pentru membrii familiei restrânse, noua din 10 utilizatori de internet doresc să le ofere cadouri celor mai apropiați.
„În timp ce anul trecut ne pregăteam să oferim un cadou mai mic sau mai mare, unei medii de 10-11 de persoane, anul acesta lista se limitează la aproximativ cinci persoane,” potrivit compari.ro.
Reprezentantii platformei de comparare preturi considera ca datorită numărului mai mic de persoane cărora le vom oferi cadouri, valoarea acestora, pentru fiecare persoană în parte, poate crește semnificativ.
„Anul acesta bugetul mediu este mai mare de 1.100 de lei, care reprezintă o creștere de 12% față de datele din anul precedent. Ca urmare – ținând cont de reducerea cercului de persoane cărora le vom oferi cadouri – bugetul pentru un singur cadou a crescut semnificativ, ajungând până la 220 de lei”, potrivit compari.ro
În 2020, vom cheltui mai mult pe un cadou: dar ce alegem și pe ce bază?
La fel ca anul trecut, articolele de îmbrăcăminte (42%), telefoanele mobile, tabletele și accesoriile acestora (35%) sunt cele mai populare categorii de produse oferite drept cadou celor dragi. Articolele pentru casă și produsele de bricolaj au urcat pe locul trei cu 32%, dar aproape la fel de mulți cumpără și produse de frumusețe și cosmetice (30%).
În comparație cu anul 2019 mult mai puține persoane intenționează să cumpere călătorii și diverse tichete de vacanță, cel mai probabil din cauza programului și a oportunităților de călătorie care au devenit incerte, imprevizibile din cauza pandemiei. A fost înregistrată însă o creștere a numărului de persoane care doresc să ofere drept cadou echipamente sportive care pot fi folosite și acasă.
La alegerea unui anumit produs, calitatea acestuia (36%) este considerată de către cumpărători cel mai important factor. În cazul categoriei de vârstă 18-24 de ani, se pune mai mult accent pe calitate (47%) și mai puțin pe preț (18%). Pentru cei cu vârsta cuprinsă între 50-59 (39%) și cei cu vârsta peste 60 de ani (37%), raportul calitate-preț al produsului este cel mai important criteriu, în timp ce pentru cei cu vârste între 25-29, contează prețul produsului (39%).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: