[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

In primul semestru s-a dublat numarul cardurilor active care genereaza tranzactii de comert electronic in standard 3D Secure

21 iulie 2010

21 iulie 2010 – Dupa numai sase luni de la prima implementare bancara, noua procedura de inrolare a cardurilor “Activation during shopping”, a generat o dublare a numarului de carduri active care genereaza tranzactii de comert electronic in  sistemul 3D Secure. Datele RomCard arata ca la 7 ianuarie 2010, erau 23.888 de carduri active iar numarul acestora a crescut la 46.813 la 5 iulie a.c.

“Anticipam ca introducerea ADS va conduce la cresterea gradului de activare al cardurilor in sistemul 3D Secure insa rezultatele au depasit si cele mai optimiste asteptari. Practic, in ultimele sase luni am egalat performanta obtinuta in ultimii sase ani, protocolul de tranzactionare 3D Secure fiind lansat in martie 2004”, a declarat Marin Mitroi, director general RomCard. ” Pastrarea acestui ritm ne-ar conduce la un numar de 80.000 de carduri active la finele acestui an ceea ce va influenta pozitiv gradul de tranzactionare. Pentru 2010, anticipam 2,2 milioane de tranzactii de comert electronic sub standard 3D Secure, tranzactii care vor genera un volum de vanzari in jurul a 130 milioane Euro”, a adaugat reprezentantul RomCard.

Noua procedura de securizare mai rapida a tranzactiilor online, permite posesorilor de card sa isi activeze cardul 3D Secure, in sistemul “MasterCard SecureCode” sau “Verified by Visa”, direct din site-ul comerciantului, chiar in timpul derularii tranzactiei de plata a cos-ului de produse/servicii.

Pana in prezent, numarul bancilor care au implementat „Activation During Shopping” a ajuns la 12: Alpha Bank, ATE Bank, BCR, BRD, Banca Transilvania, CEC Bank, ING Bank, Millennium Bank, Romanian International Bank, Romexterra Bank, Raiffeisen Bank si UniCredit Tiriac Bank. RomCard se asteapta ca numarul bancilor sa ajunga la 15 pana la sfarsitul anului.

“Siguranta tranzactiilor pe Internet este un factor-cheie pentru dezvoltarea comertului electronic”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe. “Increderea consumatorilor in securitatea tranzactiilor efectuate este direct proportionala cu valoarea sumelor cheltuite online. Serviciul Activation During Shopping face mult mai simpla pentru posesori inrolarea 3D Secure a cardurilor si de aceea MasterCard sustine implementarea sa de catre institutiile financiare. De asemenea, este foarte important ca si comerciantii sa fie inrolati 3D Secure. Astfel, tot mai multi posesori de carduri vor beneficia de confortul si rapiditatea cumparaturilor online, fara teama ca altcineva le-ar putea utiliza in mod neautorizat cardul.”

Sistemul permite efectuarea a trei tranzactii chiar daca posesorul nu si-a activat cardul in protocolul 3D Secure. A patra tranzactie de pe un site inrolat 3D Secure va fi posibila numai daca si cardul este activat in acest protocol.

“Verified by Visa este usor de folosit. Este doar un pas in plus atunci cand cumperi online si in schimb ai siguranta deplina pentru tranzactiile online. Prin metoda Activation During Shopping, posesorii de carduri se pot inrola in Verified by Visa in timp ce fac cumparaturi pe site-ul unui comerciant inscris in Verified by Visa. Cardul Visa va fi folosit la fel in continuare si va putea fi utilizat si la comerciantii care nu ofera Verified by Visa”, declara Catalin Cretu, director general Romania, Visa Europe.

La nivelul Visa Europe, 50 milioane de carduri si-au activat serviciul 3D Secure iar peste 300.000 de magazine online tranzactioneaza sub acest standard. In Romania, pe listele RomCard sunt 319 comercianti, unii dintre ei fiind integratori de comert electronic, in spatele carora se afla alti comercianti. In acest conditii, oficialul RomCard apreciaza ca magazinele online inrolate 3D Secure depaseste 1.000.

„Numarul comerciantilor ar fi trebuit sa fie de 10 ori mai mare. Asta inseamna ca promovarea 3D Secure este de 10 ori mai mica” – a declarat Marin Mitroi. Comentand despre dezinteresul marei majoritati a bancilor in a promova 3D Secure, dl Mitroi precizeaza ca desi „nicio tara din jurul nostru nu are o asemenea platforma performanta de tranzactionare 3D Secure, oferita bancilor sub forma unei solutii la cheie, comertul electronic pare pentru majoritatea bancilor un mizilic, ceva de care nu merita sa te ocupi foarte intens. El este ca o activitate tolerata, de vitrina, in care nu se investeste”. Reprezentantul RomCard merge si mai departe si apreciaza ca „bancile chiar tempereaza comertul electronic pentru a nu avea frauda”.

Din cele 12 milioane de carduri bancare valide in circulatie, emitentii au reusit sa inroleze in sistem, pana la 5 iulie a.c., 6.603.373 carduri (fata de 4.990.553 cate erau la inceputul anului), dintre care doar aproximativ 47.000 si-au activat parola si  permit autentificarea tranzactiilor de comert electronic sub standardul 3D Secure.

Despre “Activation During Shopping”

Standardul 3D Secure de tranzactionare este cel mai inalt standard international de securizare a platilor pe Internet. Clientii isi pot inrola cardurile in acest standard direct din site-ul bancii sau, mai nou, chiar din site-ul comerciantului, prin procedura de “Activation During Shopping” (ADS).

ADS furnizeaza securitate sporita si protejeaza utilizatorul impotriva folosirii neautorizate a cardului. In momentul in care se foloseste cardul pentru o tranzactie pe Internet, utilizatorul va fi directionat spre o pagina securizata care ii va permite activarea cardului in standardul 3D Secure, rezultatul fiind stabilirea unei parole care va fi folosita la toate tranzactiile online ulterioare.

Gratie acestei solutii, orice incercare neautorizata din partea unei persoane, de a utiliza cardul pentru achizitii pe internet nu poate fi realizata, cu conditia ca si comerciantul sa fie inrolat in sistemul 3D Secure.

Setarea parolei aferente se realizeaza in timpul tranzactiei, intr-o singura etapa, care presupune completarea online a doua sectiuni. La fiecare noua tranzactie online, insa, nu va mai fi necesara o setare noua, fiind suficienta introducerea parolei, pentru confirmarea tranzactiei.

Intr-o prima etapa, chiar in timpul efectuarii unei cumparaturi online, cardul este activat in sistemul ”MasterCard SecureCode” sau “Verified by Visa”. In cazul in care clientul doreste activarea cardului, sistemul ii va solicita acestuia completarea online a doua sectiuni. Prima dintre acestea, “Autentificare preliminara”, cuprinde urmatoarele campuri: numarul cardului, data expirarii, cod numeric personal si parola initiala. In cea de a doua sectiune, “Parametrii personali pentru serviciul MasterCard SecureCode”,  este necesara completarea numelui utilizatorului, parola dorita pentru card, confirmarea parolei, textul care poate ajuta la reamintirea parolei si mesajul de intâmpinare care apare automat pe pagina de autentificare si poate constitui o cheie de verificare suplimentara pentru platitor. Dupa acest procedeu, tranzactia pe Internet va continua dupa fluxul normal, ca tranzactie e-commerce autentificata.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?