Avand la baza estimarile marilor jucatori din piata locala de retail online, reprezentantii Galei Premilor eCommerce (GPEC) au declarat la conferinta Gandul eCommerce organizata ieri ca in Romania exista aproximativ 5.000 de magazine online active. Dupa alte estimari, numarul acestora ar putea fi chiar de 20.000.
Potrivit GPEC, majoritatea site-urilor cu componenta de magazin online nu sunt „relevante pentru industrie”.
„Este o estimare (cifra de 5.000 – n.r.), nu este certitudine. Eu am stat de vorba cu cel putin doua companii care fac crawling pe web vizavi de site-uri care ofera opţiunea de <>, teoretic magazine online, iar ei au gasit aproximativ 20.000 de URL-uri. Deci se poate spune si ca Romania are aproximativ 20.000 de magazine online, dar este foarte posibil ca majoritatea lor sa fie la nivelul la care vand trei produse pe saptamana si atunci nu sunt relevante pentru industrie”, a declarat Andrei Radu, co-fondator GPEC.
Acesta a mai precizat ca, din cele 5.000 de magazine „relevante”, 1.173 sunt inrolate in sistemul 3D Secure, care este un protocol sigur de autentificare si un sistem antifrauda sustinut de VISA si MasterCard.
Principalii jucatori din piata estimeaza ca retail-ul online autohton a generat vanzări de peste 1,1 miliarde euro în 2014. Cifra face referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plata facturilor de utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole sau vacante si calatorii. Cele mai vandute produse online au fost cele din categoria electro-IT, urmate de articolele de vestimentatie si incaltaminte.
Evenimentele speciale de cumparaturi pe Internet, promovate de catre magazinele online, incep sa conteze din ce in ce mai mult in vanzarile totale. Potrivit sursei citate, romanii au facut, cu ocazia Black Friday 2014, cumparaturi in valoare de aproximativ 74 milioane de euro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: