Retailerii pot valorifica trecerea la „contactless” prin abordarea unui model „figital” de business, depășind, astfel, provocările legate de personal și managementul stocurilor. „Figital” poate deveni orice comerciant care îmbină experiența fizică a clienților din magazin cu cea din domeniul online, este una dintre concluziile evenimentului “Boost your business”, organizat luna trecuta de Global Payments, care a reunit specialiști în retail, e-commerce și servicii de plată, pentru a prezenta cele mai noi trenduri din domeniu.
Potrivit unui studiu recent al Asociatiei Romane a Bancilor, aproape jumătate dintre români (47%) preferă, deja, să folosească metode de plată electronice, chiar și atunci când fac cumpărături fizice (magazine tradiționale, puncte de vânzare etc).[i]
Aplicația GP tom, care transformă telefonul mobil într-un terminal de acceptare a plăților cu cardul (POS), reprezintă un prim pas accesibil de a deveni un retailer „figital” în România. Aplicația este compatibilă cu toate telefoanele care au sistem de operare Android 8 și un chip NFC încorporat, permite plăți cash, cu cardul sau criptomonede, prin cod QR, Google Pay sau Apple Pay direct în moneda locală.
“În România, avem aproximativ 4000 de dispozitive mobile pe care funcționează aplicația GP tom, iar aproape 95% dintre tranzacții sunt contactless. Cele mai multe plăți se fac la magazinele alimentare și supermarketuri, la hoteluri și resort-uri, la restaurante și fast-food-uri, în magazinele de piese auto sau la dentist. În portofoliul nostru există 226 de categorii de comercianți care folosesc aplicația GP tom, iar tranzacția medie este în valoare de 49 de euro.” a declarat Ionela Mitran, Deputy Sales Director, Global Payments România.
Utilizarea datelor de plată ale clienților deschide, de asemenea, noi oportunități pentru retaileri. Statisticile arată că 47% dintre clienți apreciază comercianții care își amintesc preferințele lor de cumpărare, iar 45% dintre ei aleg retailerii care le prezintă oferte, reclame sau sugestii personalizate.[ii]
GP analytics este una dintre aplicațiile web care analizează datele comerciale ale clienților, datele cardului de plată și datele concurenței, pentru a furniza informații despre tiparele de cheltuieli ale clienților. Analiza acestor date poate oferi avantaje suplimentare retailerilor: identificarea comportamentului de consum al clienților, identificarea produselor populare și actualizarea eficientă a stocurilor, îmbunătățirea campaniilor de marketing și luarea unor decizii informate în privința investițiilor viitoare. Pentru că, tot datele arată că lumea întreagă trece la digital. Și comerțul, odată cu ea.
Global Payments este lider mondial în furnizarea de servicii tehnologice de plată, cu clienti in 100 de țări pentru care proceseaza anual peste 50 de miliarde de tranzacții. Pentru comercianții din România, compania proceseza tranzacții anuale de aproximativ 6,5 miliarde de lei și gestioneaza peste 14.000 de terminale de plată. „Ne concentrăm în principal pe micii retaileri și antreprenori, iar în Europa Centrală și de Est avem 65.000 de clienți, cu aproape 100.000 de terminale.” – precizeaza compania.
Certificat PCIDDS (PAYMENT CARD INDUSTRY DATA SECURITY STANDARD), Global Payments este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de plata pentru România, Cehia, Slovacia și Austria. Compania este furnizorul exclusiv de soluții de plată cu cardul pentru Banca Comercială Română, dar ofera soluții indiferent de bancă; atât terminale de plată, cât și portaluri de plată, împreună cu multe alte servicii suplimentare.
[i]Sursa: ARB, studiul Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor;
[ii]Sursa: Amazon, KFC, Arthur D. Little analysis
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: