In 2020, BRD a inchis 10% din retea si a investit 30 mil. in IT (+25% fata de 2019), pentru a implementa noul model omnichannel. Banca anunta acum extinderea obiectului de activitate.

Premium
10 februarie 2021

Fata de sfarsitul lui 2016, reteaua BRD s-a redus cu 28%, „incepand sa se apropie de dimensiunile competitorilor nostri”, potrivit oficialilor bancii. Doar in 2020, banca a renuntat la 10% din retea (64 de agentii), ajungand astfel la 584 de unitati teritoriale.

Este evident ca BRD se afla intr-un proces de restructurare si de rearanjare a retelei de distributie. Avem un model nou de deservire a clientilor, de tip onmichannel,” a declarat Radu Topliceanu, vicepresedinte BRD si responsabil de retail bancar si coordonator al procesului de transformare digitala a bancii.


Modelul omnichannel propus de BRD presupune ca activitatea din sucursale sa se concentreze pe interactiuni cu valoare adaugata, unde angajatii bancii ofera consultanta pentru produsele mai sofisticate in vreme ce tranzactiile si achizitia de produse simple vor migra catre canalele online.

Unitatile bancare vor avea un rol foarte important pentru zona de sfatuire, de consiliere a clientilor dar si pentru oferirea de produse mai sofisticate,” precizeaza Topliceanu care mai adauga ca „structura retelei si modul in care o reasezam depinde foarte mult si de avansul digitalizarii dar mai ales depinde de preferintele clientilor, de ceea ce asteapta ei de la banca din perspectiva canalelor de comunicare”.

Pentru a implementa acest model, numai in 2020, banca a facut investitii in IT de 30 mil. euro, in crestere cu 25% comparativ cu 2019. Cea mai mare parte din aceste fonduri au fost alocate pentru dezvoltarea noilor solutii digitale. Unele au fost deja implementate, altele sunt in curs.

Aplicatia You BRD

BRD si-a mentinut concentrarea asupra planului sau de transformare centrat pe nevoile clientilor, venind cu livrari digitale accelerate si cu o abordare comerciala a clientilor imbunatatita. In special, lansarea „You BRD” pune bazele viitoarei noastre platforme omnichannel,” a declarat Francois Bloch, Directorul General al BRD Groupe Societe Generale.

Aplicatia You BRD este in teste din vara anului trecut si are inca serioase provocari pana la a deveni aplicatia de mobile banking utilizata de toti clientii bancii. Cele mai recente in 8 februarie a.c., cand a prezentat erori la initierea platilor.

„Noua aplicatie You BRD este deja lansata catre clienti, pentru care continuam sa adaugam functionalitati intr-un ritm accelerat, functionalitati pe care le selectam si dezvoltam in colaborare cu clientii nostri.”

Dar cand va fi migrata clientela de pe MyBRD Mobile pe You BRD?

In cursul acestui an vom efectua migrarea. M-as feri sa dau o data pentru ca  depinde foarte mult si de interesul clientilor si de modul in care adopta noua aplicatie.”  

Open banking

In 13 noiembrie 2018, BRD venea in premiera cu ContAll – primul agregator de conturi din Romania – care permitea clientilor bancii sa vada intr-un singur loc (din aplicatia MyBRD Mobile), situatia conturilor/depozitelor precum si istoricul tranzactiilor de la BCR, BT, Raiffeisen si ING Bank.

Intre timp, in 30 septembrie 2020, Banca Transilvania a lansat facilitatea multi-banking, prin care utilizatorilor BT le este permisa agregarea conturilor personale de la ING Bank, BCR, Unicredit si Revolut, prin intermediul aplicatiei NEO. Dupa cum se observa, BRD nu se numara printre bancile cu care BT a lansat aceasta facilitate. De ce? Pentru ca BRD foloseste o alta tehnologie („screen scraping”), care NU permite ca preluarea datelor sa se faca intr-un format stadardizat. Ori BT foloseste o tehnologie bazate pe interfete (API-uri), asa cum sunt ele definitie in PSD2 iar preluarea datelor se face automat in format standardizat.

In toata aceasta perioada de peste doi ani, BRD nu a venit cu nicio actualizare a ContAll, cu un „refresh”  pe conexiuni de API. La solicitarea NOCASH, Topliceanu a facut urmatoarele precizari:

Evident ne vom muta pe zona de API-uri si vom implementa in aplicatia noua. Ne uitam sa mergem in zona comerciala de open banking, din cea regulatorie. Este un pic prematur sa intru in detalii privind proiectele.

Creditarea Digitala

Intr-un context mai larg de digitalizare a activitatii, inclusiv pe zona de creditare, se pune intrebarea cand va lansa BRD creditele 100% online.

Ma astept ca in urmatoarea perioada sa venim deja in piata cu un astfel de proces. Evident creditarea 100% online este un element cerut de catre clienti si ne pregatim si noi sa le oferim acces,” spune Topliceanu.

Vedem preferintele clientilor pentru a se muta in spatiul digital pentru tranzactii si produse simple. Creditul de consum este un astfel de produs,” a adaugat reprezentantul BRD.

Extinderea obiectului de activitate

BRD a anuntat investitorii la BVB ca a decis completarea obiectului secundar de activitate al Băncii, decizie care este sub condiţia obţinerii aprobării prealabile a Băncii Naţionale a României, conform dispoziţiilor legale în vigoare.

Astfel, Consiliul de Administraţie al BRD – Groupe Société Générale S.A. a decis adăugarea unei noi activități: “Acționarea în numele și pe seama altor entități pentru intermedierea, în subsidiar cu serviciile şi produsele oferite de Bancă, în furnizarea certificatelor digitale, inclusiv identificarea persoanelor către care sunt emise certificate digitale calificate de către furnizorii de servicii de încredere (Cod CAEN 6419 – Alte activităţi de intermedieri monetare”, Cod CAEN 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe)”, competență delegată de AGEA în conformitate cu art. 114 din Legea societăților 31/1990 coroborat cu art. 29 litera j) din Actul Constitutiv BRD – Groupe Société Générale S.A.”

Legat de extinderea obiectului secundar de ativitate, Radu Topliceanu spune ca era nevoie de acest lucru in contextul implementarii creditarii digitale si pentru onboarding-ul la distanta al clientilor. „In acest sens avem nevoie evident sa putem oferi clientilor o semnatura digitala,” a precizat Topliceanu.

Adauga comentariu

Noutăți
Nocash
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?