[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

In 2014 s-au triplat reclamatiile facute la ANPC de consumatorii care au facut cumparaturi online

25 martie 2015

Anul trecut au fost peste 3.168 de reclamatii de la consumatori care au facut cumparaturi online, comparativ cu aproximativ 1.000 in 2013. Cele mai multe reclamatii (25% din total) facute de consumatori au avut legatura cu faptul ca produsul primit nu a corespuns cu cel prezentat. O parte din plangeri au vizat si depasirea termenului de livrare a produselor sau chiar nerambursarea sumei platite. Sesizarile tot mai multe la Protectia Consumatorilor vin pe fondul cresterii numarului de firme pe internet, dar si a tranzactiilor de plati online.

Prezent ieri la o conferinta de comert electronic organizata de Gandul, presedintelui ANPC, Marius Alexandru Dunca, a explicat facptul ca aceasta triplare a numarului de sesizari reflecta cresterea comertului online din Romania, dar si a nivelului de informare a consumatorilor privind drepturile lor.

Presedintele ANPC a spus ca 90% din aceste sesizari sunt intemeiate, iar cele mai multe au fost înregistrate de sarbatori si cu ocazia Black Friday. „Clientii mediului online sunt mai informati, mai critici si mai exigenti“, a declarat Dunca.

Cu toate acestea situatia este mai grava in magazinele reale, nu pe internet. Anul trecut s-au inregistrat 67.0270 de reclamatii in toata țara privind conformitatea si securitatea produselor si serviciilor. In urma verificarii acestor reclamatii, ANPC a aplicat in 2014 amenzi de peste 107 milioane de lei furnizorilor de bunuri si servicii si a acordat cetatenilor pagubiti despagubiri de 6,84 milioane de lei, potrivit raportului de activitate.

Marius Alexandru Dunca a facut apel la comerciantii online să informeze ANPC privind firmele concurente care incalca legea, deoarece este vorba de „concurenţă neloiala”. Mai mult, el a invitat mediul de afaceri „sa se aseze la masa” cu ANPC, pentru a beneficia de consiliere si a dezvolta comerţul online local. „Scopul ANPC nu este acela de a amenda mediul de afaceri”, a spus Dunca.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?