Compania Dante International, care administreaza eMag, cel mai mare retailer online local, a inregistrat anul trecut pierderi nete de 58,3 mil. lei (13,1 mil. euro), de 8 ori mai mari decat in anul anterior, si o cifra de afaceri de 1,246 mld. lei (280,5 mil. euro), in crestere cu 50% fata de anul precedent, conform datelor de la Registrul Comertului, citate de ZF.
Numarul mediu de angajati al retailerului a crescut cu 439 de persoane, la 1.015, conform aceleiasi surse. In 2013 numarul mediu de angajati al eMag a fost de 576.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, pierderea eMag in 2013 a fost de 6.969.880 lei la o cifra de afaceri neta de 831.139.729.
In cursul anului trecut, eMag a facut o serie de cheltuieli pentru extindere si promovare, de la participarea la campionatul national de raliuri, introducerea de noi categorii de produse (precum auto, home & deco, sport si activitati in aer liber) si pana la deschiderea primului magazin eMAG dedicat categoriei de produse pentru copii, bebelusi si jucarii: eMAG Baby.
De asemenea, Emag a inregistrat si o pierdere evaluata la 1.16 mil. Lei (260.000 Euro – la cursul mediu din noiembrie 2014) cu ocazia unei erori de Black Friday care a facut ca 730 de produse sa se vanda la preturi cuprinse intre 1 leu si 8 lei. Compania a onorat insa comenzile, lucru apreciat de piata. Se poate spune ca eMag a investit acesti bani intr-o campanie de imagine, compania fiind prezenta – pe acest subiect – in toate publicatiile si mediile de comunicare.
Cele mai multe resurse sunt inghitite insa de procesul de extindere internationala. Dupa preluarea site-ului Agito in Polonia, in februarie 2014, compania s-a concentrat pe reusita din aceasta tara. De asemenea, compania a investit mult in 2014, pentru a consolida business-urile din Ungaria si Bulgaria. Bugetul de investitii alocat de eMag a fost de circa 11,5 mil. euro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: