[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Impactul modificărilor aduse Legii Cashback: Global Payments România spune că solicitările de instalare de POS-uri au fost de 7 ori mai mari în ianuarie 2023 față de aceeași lună a anului trecut

27 ianuarie 2023

Numărul clienților din România care dețin terminale Global Payments de acceptare a plăților cu cardul sau aplicații care le transformă telefonul sau tableta în POS-uri mobile (GP tom) a crescut anul trecut cu 27%, ajungând la peste 14.000 de comercianți. Aplicatia GPtom, care transformă telefonul mobil în POS, functiona la finalul anului trecut pe aproximativ 4000 de dispozitive mobile.

Modificările aduse Legii Cashback, privind introducerea terminalelor electronice de la 1 ianuarie 2023 pentru comercianții cu încasări anuale în numerar de peste 10.000 de euro (50.000 de lei), au condus la o nevoie masivă de transformare digitală pentru companiile mici și mijlocii la începutul anului 2023.


Astfel, Global Payments a înregistrat, doar în luna ianuarie a acestui an, de sapte ori mai multe solicitări de instalare POS-uri și software pentru acceptarea plăților cu cardul, decât în aceeași lună din 2022. Practic, numărul cererilor înregistrate în jumătate de an, în 2022, s-a concentrat într-o singură lună, în 2023.  

Încă de la apariția Legii Cashback în România, în 2017, printre obiectivele principale s-au numărat digitalizarea IMM-urilor, creșterea gradului de bancarizare și reducerea dependenței de numerar în zonele rurale și în orașele mici. Aceste efecte benefice ale legii sunt vizibile acum, odată cu reducerea pragului la 10.000 de euro/an, cifră de afaceri pentru comercianți. În acest moment, 70% dintre solicitările înregistrate de Global Payments provin de la firme care își desfășoară activitatea în zone mai puțin digitalizate. Acestea sunt interesate, în special, de rapiditatea cu care răspundem nevoii lor de a-și instala terrminale electronice de plată, de costuri, în special în retail, pentru că se realizează tranzacții multe, dar cu valoare mică, dar și de soluțiile alternative de conexiune sau de amplificare a semnalului de date”, a declarat Cătălin Moise, Country Manager Global Payments România. 

În luna ianuarie, 95% dintre solicitările de POS-uri Global Payments și GP tom (aplicație care transformă telefonul sau tableta în POS mobil) au venit de la firme mici, iar restul de la firme medii. Cele mai multe sunt magazine alimentare sau mixte, magazine de piese auto și service-uri,  restaurante, baruri sau cafenele. Firmele mici și mijlocii reprezintă peste 99% din totalul întreprinderilor din România și angajează două treimi din totalul salariaților, fiind un segment cheie în economia locală, dar și în creșterea gradului de educație și de incluziune financiară a comunităților locale, în special în zona rurală, unde o mare parte a populației nu are acces la infrastructură pentru a utiliza cardurile bancare ca metodă de plată.

Cele mai multe cereri de terminale electronice de plată Global Payments provin din județele Ilfov, Prahova, Dâmbovița, Galați sau Bistrița-Năsăud. Un număr important de solicitări a venit prin sucursalele băncii partenere pentru care Global Payments oferă servicii de plată prin card, prin aplicații și canale online sau prin social media. 

Comercianții manifestă un interes tot mai mare pentru aplicația GP tom, care transformă telefonul mobil în POS. La finalul anului trecut înregistram aproximativ 4000 de dispozitive mobile pe care funcționa aplicația GP tom. Datele arată că aproape 95% dintre tranzacții sunt contactless și se fac la magazinele alimentare și supermarketuri, la hoteluri și resort-uri, la restaurante și fast-food-uri, în magazinele de piese auto sau la cabinetele stomatologice. Încă de când am lansat această soluție de plată în România, în 2021, am observat o tendință de creștere pe plan local a preferinței pentru plăți electronice. În portofoliul nostru există, în acest moment peste 220 de categorii de comercianți care folosesc soluțiile noastre de plată electronică, fie că sunt GP tom sau POS-uri”, declară Ionela Mitran, deputy sales director, Global Payments România.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?