Dintre IMM-urile din Romania, doar 8% vinde online şi nici măcar 2% nu foloseste internetul pentru a trece graniţa. Media europeana este de 17,2% si respectiv 8,4% scrie ZF.
„Pentru a exploata oportunităţile digitale este foarte important să existe o strategie clară de digitalizare a întreprinderilor din sectoarele creative şi din sectorul IT&C, a comunităţilor de programatori, a antreprenorilor, precum şi a asociaţiilor civice şi profesionale“, se arată în raportul DESI 2018 (Indicele Economiei şi Societăţii Digitale).
In timp ce Romania este la coada clasamentului, in Irlanda, aproape 30% dintre IMM-uri vinde online, jumătate dintre acestea având vânzări în afara graniţelor. Astfel, circa 23% din tot businessul generat de micile companii vine din tranzacţiile online.
În timp ce în Danemarca sau Olanda 40% dintre companii sunt puternic digitalizate, în România doar una din zece companii se află în această situaţie.
„În cee ce priveşte integrarea tehnologiei digitale la nivelul întreprinderilor, România rămâne în continuare la finalul clasamentului şi nu înregistrează progrese. Nu s-au înregistrat progrese semnificative în ceea ce priveşte IMM-urile care vând produse/servicii online (7,7%, pe locul 27), utilizarea serviciilor cloud (6%, pe locul 26) şi cifra de afaceri a IMM-urilor din comerţul electronic (5,2%, pe locul 25), dar se poate observa o mică scădere a vânzărilor online transfrontaliere (1,8%), unde România se află pe ultimul loc, media la nivelul UE fiind de 8,4%. La nivel de politici publice deşi în 2016 a fost lansat Manifestul pentru România Digitală, unde sunt prevăzute o serie de principii aliniate viziunii pentru un viitor digital, România încă nu are o strategie naţională clară pentru digitalizarea industriei sale“, se mai arată în raportul de ţară.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: