Vânzările online de produse fizice cu amănuntul au înregistrat creșteri semnificative, iar la finele lui 2020 vor fi cu 28% mai mari decât în 2019. Valoarea acestora se va situa la aproape 5,5 miliarde de euro, conform estimărilor companiei de consultanță în management Horváth & Partners.
Reprezentanții Horváth & Partners prognozează că vânzările online își vor continua creșterea și în 2021, când vor atinge o valoare de 6,5 miliarde euro, cu 18% mai mult decât în 2020, se arată într-un comunicat de presă.
„În 2019, valoarea vânzărilor online pe segmentul retail s-a ridicat la 4,3 miliarde euro, cu 20% peste 2018, ceea ce înseamnă o pondere de 9% din totalul vânzărilor. În martie 2020, am observat o creștere de 5% a vânzărilor online, față de luna anterioară. În aprilie 2020, creșterea vânzărilor online comparativ cu martie 2020 a fost de 12%.
Canalul online a continuat să crească și estimăm că ponderea acestuia va ajunge la 12%, până la finalul lui 2020. Românii au ales să cumpere online mai mult decât de obicei în contextul pandemiei COVID-19 … Această modificare în comportamentul consumatorilor este una de durată, deoarece climatul de incertitudine post-izolare se menține, iar oamenii vor continua să cumpere online mai mult decât în anii trecuți”, consideră Kurt Weber, director general al Horváth & Partners România.
Horváth & Partners este una dintre companiile internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: