In primul trimestru din acest an, romanii au efectuat pe ghiseul.ro 48.573 tranzactii de plati taxe si impozite prin card, in valoare de 14,1 mil. RON. Rezultatele sunt comparabile cu gradul de utilizare inregistrat in tot anul trecut, cand s-au efectuat 49.171 de tranzactii de plati care au generat un volum de incasari de14,7 mil. RON.
Dintre cele peste 100 de institutii inregistrate in SNEP (Sistemul Național Electronic de Plata), care permit plata taxelor si impozitelor prin platforma ghiseul.ro, Primaria Sectorului 3 are cel mai mare grad de utilizare. Practic, o treime dintre tranzactiile si volumele de plati inregistrate de ghiseul.ro in primul trimestru este in contul DITL Sector 3: 15.822 tranzactii si aproximativ 3,8 mil. RON. La aceste rezultate au contribuit deciziv campaniile succesive de promovare pe care DITL Sector 3 le-a desfasurat – in premiera – in parteneriat cu Visa si Banca Tansilvania.
„Daca ar fi sa vorbim in termeni de business, cota noastra de piata la nivel national este de circa 35%”, a spus Ilie Petre, director DITL Sector 3, referindu-se la faptul ca 23.500 de utilizatori activi din totalul de 68.680 de utilizatori activi (cifrele se actualizeaza permanent) inregistrati pe Ghiseul.ro sunt contribuabili din sectorul 3.
Seful Directiei de Taxe si Impozite Locale de la sector 3 si-a propus ca, pana in 2017, circa 45-50% din contribuabili sa plateasca online taxele si impozitele. In prezent, doar 12% dintre acestia o fac. „Strategia sectorului 3 este sa elimine contactul cu contribuabilul cat mai mult. Rezultatele se vad deja pentru ca timpul de asteptare la casierie a scazut la circa 15-25 minute, ca urmare a degrevarii pe care Ghiseul.ro ne-a oferit-o”, a mai spus Ilie, citat de wall-street.ro.
In perioada 9 martie – 6 aprilie, numărul utilizatorilor activi pe ghiseul.ro a crescut cu 14%, de la 60.400, la 68.767 (ora 9.00), media zilnica fiind de peste 300 de utilizatori. Potrivit declaratiilor sefului DITL Sector 3, peste 100 dintre acestia sunt contribuabilii sectorului 3.
„Sa spunem ca media a ajuns in ianuarie-februarie a.c. la circa 90 de credentiale pe zi, iar acum pentru ca suntem in perioada de plata a impozitului pe cladiri media a depasit 100”.
In luna martie, tot in premiera, Banca Transilvania a inceput procesul de trimitere a credentialelor (user si parola) catre peste 20.000 de contribuabili din 4 sectoare ale capitalei prin intermediul platformelor de internet banking. Va fi interesant de urmarit rata de activare – respectiv, cati dintre ei vor intra pe ghiseul.ro pentru a-si schimba credentialele in vederea consultarii sau efectuarii de plati.
De la relansarea ghiseul.ro, in 31 martie 2011, si pana la finele lunii martie 2015, prin aceasta platforma s-au efectuat 155.000 de tranzactii de plati in valoare de peste 40 mil. RON. Cresterea este insa exponentiala astfel ca in 2015 s-a ajuns la o medie lunara de peste 16.000 de tranzactii pe luna in valoare de 1 mil. Euro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: