[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Gfk Romania confirma extinderea pietei potentiale a clientilor pentru magazinele online

24 ianuarie 2013

Incidenta de utilizare a Internetului in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani a fost de 48.7% in 2012, in crestere cu 8.4% fata de anul 2010, potrivit unui studiu Gfk Romania. Vestea si mai buna pentru administratorii de magazine online este ca cea mai mare crestere nu s-a inregistrat in randul tinerilor ci pe segmentul persoanelor mature, cu varsta cuprinsa intre 35 si 44 de  ani.

Mai mult, mediul rural inregistreaza o dinamica superioara mediului urban in privinta utilizarii Internetului. In 2012, fata de 2010, cresterea a fost de aproximativ 11% in mediul rural, fata de 6,7% in mediul urban. In prezent, o treime din populatia care traieste la tara utilizeaza internetul, in vreme ce pentru persoanele domiciliate in orase gradul de penetrare este mult mai ridicat: 61%. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. Numarul barbatilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%. In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul.

Asa cum era de asteptat, internetul este cel mai folosit de catre tinerii pana in 24 de ani, rata de penetrare in randul acestora fiind de aproximativ 83%. Procentele scad treptat pentru celelalte categorii de varsta: 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani. Cei de la Gfk apreciaza ca este „interesant de semnalat” faptul ca cea mai mare crestere in utilizarea internetului s-a consemnat in randul persoanelor mature, 35-44 ani, cu 15% mai mult comparativ cu 2010. O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.

Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania: „Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?