GarantiBank Turcia a fost tinta unui atac cibernetic care a facut ca serviciile acestei institutii sa nu fie disponibile nici in Romania

29 octombrie 2019

In 28 octombrie, GarantiBank Romania publica un anunt pe pagina sa de facebook, referitor la o serie de probleme tehnice care au facut indisponibile temporar serviciile de digital banking.

„Din cauza unor probleme tehnice urmatoarele servicii sunt indisponibile momentan: internet si mobile banking, website garantibank.ro si bonuscard.ro, precum si platile de e-commerce.

Clientii pot folosi in continuare cardurile emise de banca pentru a efectua plati, ATM-urile Garanti Bank sunt, de asemenea, functionale, iar toate serviciile puse la dispozitie in agentiile noastre sunt in continuare disponibile. Va asteptam in agentiile Garanti Bank pentru efectuarea de operatiuni. Comisionarea acestora va fi conform tarifarii prin internet si mobile banking.”

Cateva ore mai tarziu, Netopia Payments venea cu precizari suplimentare intr-o noua declaratie in urma careia aflam ca situatia din Romania este efectul unui atac de tip DDOS la GarantiBank din Turcia.

Declaratia lui Antonio Eram, CEO-ul Netopia Payments:

„Incepand de ieri GarantiBank Turcia a fost tinta unui atac cibernetic ce a facut ca serviciile acestei institutii, prin cascadare si ale GarantiBank Romania, sa nu fie disponibile.

Atacul a vizat atat serviciile publice (site-uri, internet banking, etc) cat si cele asociate tertilor . Avand in vedere ca NETOPIA Payments proceseaza o mare parte a tranzactiilor folosind serviciile de acceptare ale GB Romania ne-am vazut in imposibilitatea de a oferi procesarea de card in parametrii nominali.

In cursul zilei de astazi (n.r. 28 octombrie) am lucrat impreuna cu GB precum si alte banci partenere pentru a rezolva problema. O astfel de actiune nu este usor de realizat si presupune, pe langa modificari tehnice si o multime de proceduri operationale si logistice.

In acest moment 99.9% din tranzactiile comerciantilor sunt operationale. Monitorizam situatia in timp real.

Atacul a fost de tip DDOS (https://www.news1.news/…/turkey-under-cyber-attack-the-stat…) si nu a avut consecinte in ceea ce priveste securitatea tranzactiilor sau a banilor.

So far so good. Multumim pentru suport si mai ales intelegere.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?