Garanti Bank: tranzactiile online au crescut cu 40% iar cele cu plata in rate fara dobanda cu 15%

26 septembrie 2013

Datele colectate in aceasta vara de la peste 100.000 de clienti Garanti Bank, posesori de card de credit Bonus Card, releva faptul ca s-au cheltuit mai multi bani pe card fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Conform unei analize a comportamentului posesorilor Bonus Card, realizata de Garanti Bank in perioada verii (15 iunie-15 septembrie a.c.), « romanii au cheltuit mai multi bani si au folosit cardul de credit mai des, ceea ce indica o preferinta tot mai mare pentru achizitiile fara numerar »


Achizitiile online au avut o crestere spectaculoasa, iar numarul tranzactiilor efectuate cu Bonus Card a crescut cu 40% in perioada iunie-septembrie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, numarul cumparaturilor in rate fara dobanda a crescut cu 15% in comparatie cu anul trecut.

Banca inregistreaza o particularitate interesanta. Astfel, desi femeile reprezinta peste jumatate dintre posesorii de Bonus Card din portofoliul Garanti Bank, barbatii cheltuiesc mai mult. Tranzactiile realizate de acestia au reprezentat 54% din volumul total, la fel ca in 2012.

In schimb, femeile au utilizat bonusul acumulat pe card mai mult decat barbatii, respectiv 56% din bonusurile folosite la cei peste 5.000 de comercianti parteneri Bonus Card din toata tara.

Comparabil cu aceeasi perioada din 2012, cel mai mult s-a cheltuit in supermarketuri, magazine de electronice, benzinarii, magazine de haine si de mobila.

Topul destinatiilor de vacanta din vara aceasta pentru posesorii de Bonus Card include Turcia, Marea Britanie, Italia, Ungaria si Statele Unite. Pe primul loc in ceea ce priveste numarul total de tranzactii se afla Marea Britanie.

Topul oraselor de provenienta a posesorilor de Bonus Card, bazat pe volumul tranzactiilor pe cap de locuitor, in timpul verii, este format din Bucuresti, Cluj, Iasi, Constanta si Craiova.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?