Gala NOCASH: expertii au votat pentru serviciile de plati instant si plati biometrice

10 mai 2019

Auchan si Transfond sunt marii castigatori ai sectiunilor Premiera Anului si respectiv Partenerul Anului, in industria serviciilor financiare si de plati, pentru activitatea din 2018, premii acordate aseara in cadrul celei de-a XVIII-a editii a Galei NOCASH.

Auchan a castigat detasat sectiunea pentru lansarea primului sistem de plata biometric (well.com) implementat de un comerciant in Romania, in parteneriat cu Oney Bank. Dintre cei aproape 60 de specialisti care au votat, doua treimi au optat pentru Auchan.

La aceasta categorie de premii au mai fost nominalizate ING Bank, pentru eliminarea casieriilor fizice, si Banca Transilvania, pentru lansarea chat-botilor in comunicarea cu clientii (robotii Livia pentru persoane fizice si Raul pentru persoane juridice)

Transfond a fost desemnat Partenerul Anului pentru dezvoltarea solutiei ce permite lansarea comerciala de catre banci a serviciului de Plati Instant, prin care romanii vor putea face transferuri interbancare – “account to account” – in limita a sub 50.000 lei/tranzactie, in mai putin de 10 secunde. Intre timp, serviciul a fost deja lansat de CEC Bank si Banca Transilvania.

Transfond a fost optiunea de vot pentru peste jumatate dintre experti (55%).

La aceasta sectiune au mai fost nominalizati APERO, pentru finalizarea serviciilor web care permit ca informațiile privind taxele si impozitele sa fie accesate din platformele de online banking, clienții putand astfel iniția plata fără nicio altă formalitate, si eMag – programul “Deschide Romania”.

Programul, care susține micii antreprenori in mediul online, a reușit să atragă peste 1.300 de producători din toate județele țării. In 2018, programul a generat peste 60.000 de comenzi și încasări în valoare de 11 mil. lei.

Pentru un plus de obiectivitate, specialistii nu au putut vota propriul serviciu sau produs.

Multumim partenerilor editiei din acest an a Galei NOCASH

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?