Respectand cadrul directivei PSD2, va exista in continuare posibilitatea platilor online cu un singur click, dar s-a introdus conceptul de „white listing”, prin care clientul poate adauga un comerciant de incredere, de la care cumpara des, pe o lista alba, iar emitentul stie ca data viitoare cand va face o tranzactie la acelasi comerciant nu il va mai obliga sa se autentfice in mod explicit.
Un al doilea mecanism care va facilita platile online vizeaza evaluarea riscurilor unei tranzactii, emitentii avand dreptul de a nu solicita autentificare explicita daca riscul aferent acelei tranzactii este mic.
„Experienta 1-click nu dispare, ci se va adapta. Cu siguranta comerciantii la care aceasta experienta va continua si o sa creasca vor fi cei mari, cu branduri de incredere si care le inspira incredere consumatorilor si emitentilor”, a declarat pentru wall-street.ro Gabriel Ghita (foto), VP Business Development in cadrul Mastercard, pe regiunea Europei Centrale si de Est.
Oficialul MasterCard coordoneaza in prezent 19 piete, incepand cu Austria si pana la Grecia, Malta, Cipru, Romania sau Israel. El este responsabil cu dezvoltarea serviciilor noi de plata, in special pe zona digitala (platile online, platile de e-commerce, platile cu telefonul mobil sau platile P2P).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: