“Friend”, “like” & “pay” – romanii sunt europenii cei mai interesati de plati prin intermediul platformelor de socializare

5 iulie 2013

5 iulie, 2013 – O treime dintre consumatorii europeni se asteapta ca bancile sa faca posibila plata prin intermediul retelelor de socializare, potrivit unui studiu ING. Desi sunt ultimii in privinta utilizarii mobile banking-ului, romanii sunt totusi cei mai deschisi ideii ca bancile sa fie prezente in social media si cu servicii de plati. 57% dintre cei 1.000 de romani se asteapta la acest lucru.

Cele mai mari asteptari ale europenilor in materie de ce ar trebui sa faca bancile pe retelele de socializare sunt insa legate de acordarea unor ponturi pentru economisire. Platile reprezinta ultimul lucru la care se asteapta respondentii.


Studiul releva faptul ca romanii (23%) sunt cei mai putin conectati la mobile banking dintre toate tarile participante la studiu, in vreme ce turcii (49%) folosesc cel mai mult aceasta facilitate.


La nivelul tarilor studiate, principalul motiv pentru care nu se foloseste mobile banking este acela al nedetinerii unui smartphone sau tablete. Pe locul doi se afla motivele legate de neincrederea oferita de securitatea serviciului. Interesant este faptul ca in tari cu traditie in plati fara numerar, unde exista o rata foarte mare de adoptie a cardurilor in randul populatiei si portofolii de peste 130 mil. carduri per tara – precum Germania si Marea Britanie – temerile legate se securitate reprezinta principalul motiv pentru care nu este utilizat mobile banking-ul.

In fine, studiul a relevat si faptul ca europenii sunt preocupati de securitatea oferita de platile contactless. In tari precum Austria, Germania si Franta, majoritatea respondentilor a declarat ca nu are incredere ca banii lor sunt in siguranta atunci cand fac plati contactless. Ingrijorator, pentru schemele de plata MasterCard si Visa, este ca pana si in Marea Britanie, cea mai avansata tara europeana in adoptia platilor contactless, se manifesta un puternic sentiment de neincredere.

Studiul intitulat “Financial Empowerment in the Digital Age” a fost efectuat de catre Ipsos la comanda ING, in perioada 18 aprilie – 15 mai 2013,pe un esantion format din 11.724 respondenti din 12 tari: Olanda, Franta, Austria, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Belgia, Italia, Spania, Polonia, Turcia si Romania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?