Consolidarea tot mai accentuată din sectorul bancar pune şi mai multă presiune pe jucătorii rămăşi în piaţă, crede seful BRD.
„Ca urmare a procesului de consolidare în curs, piaţa va deveni tot mai competitivă. Produsele şi serviciile, fiind mai mult sau mai puţin similare, trebuie oferite la o viteză foarte mare şi conform cu un model de distribuţie bine rafinat, pe baza unei segmentări precise şi a preferinţelor clienţilor“, a explicat pentru ZF François Bloch, director general al BRD.
Dincolo de provocările din sfera competitivităţii aduse de restrângerea numărului de jucători, principala provocare pentru sistemul bancar va fi găsirea unui model rentabil care să includă populaţia din zonele rurale, este de părere şeful BRD.
Cea mai recenta cercetare de piata la nivel national, realizata in luna octombrie 2016 de Brandberry (prin interviuri fata in fata la domiciliul clientilor), la comanda NOCASH, a relevat ca doar 35% dintre românii care trăiesc în mediul rural au un cont bancar, procent de peste două ori mai mic decât cel din oraşele mici, de 78%. De asemenea, doar 23% dintre respondentii din mediul rural isi primeste salariul pe card.
Gasirea unui model de succes pentru atragerea in sistemul bancar a populatiei din mediul rural este intr-adevar o foarte mare provocare mai ales in conditiile in care se manifesta deja abandanul de servicii financiar-bancare. Conform cercetarii mentionate, un sfert dintre cei care au declarat că nu deţin un cont bancar spun că au avut, dar din diverse motive, au renunţat la el.
”Situaţia “abandonului” de servicii financiar-bancare este mai pronunţată pentru populaţia din mediul rural. Potrivit rezultatelor obţinute, 80% dintre cei care locuiesc în rural, şi au avut card, nu doresc să-şi mai facă unul nou, spre deosebire de 80% din urban care vrea să-şi deschidă un nou cont de card”, se arată în comunicatul de prezentare a rezultatelor studiului.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: