foodpanda.ro: „vrem sa devenim un ebay al comenzilor de mancare” – numai in Bucuresti sunt 40.000 de comenzi pe zi

26 septembrie 2014

foodpanda.ro, cea mai mare platforma online de comenzi de mancare din Romania, a atras un total de 280 de restaurante partenere (jumatate din Bucuresti), fata de cele 50 listate in septembrie 2013, la momentul intrarii pe piata din Romania. Compania are in plan, pentru finalul anului, extinderea in toate orasele cheie din Romania si atragerea tuturor restaurantelor apreciate de romani pana la finele anului 2015.

In mai putin de un an, compania s-a extins in 9 orase importante din tara, in Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Constanta, Ploiesti, Oradea, Brasov si Arad. De asemenea, in aceeasi perioada, s-a ajuns ca peste 50% dintre comenzile zilnice inregistrate de foodpanda in Romania sunt realizate de pe aplicatia mobila, disponibila gratuit in Appstore, Google Play si Windows Store, aceasta fiind cea mai mare rata de comenzi mobile a foodpanda din Europa Centrala si de Est.

Ce este interesant este faptul ca, cu exceptia Bucurestiului, in toate celelalte orase exista cel mult un comerciant care sa accepte si plata online. Aici este o oportunitate pentru bancile acceptatoare din Romania care ar putea sa-si mareasca portofoliul de comercianti online cu partenerii foodpanda.

tabel restaurante foodpanda

Sursa: foodpanda.ro

„Romania este o tara importanta pentru noi, partenerii pe care i-am atras au fost deschisi si fascinati de toate avantajele de marketing si de vanzari de care pot beneficia din partea unui partener puternic, cu know-how relevant pe zona de online si mobile. Mai mult, consumatorii romani sunt foarte activi si familiarizati cu aplicatiile mobile. Romania se numara printre tarile cu cele mai multe comenzi foodpanda plasate de pe aplicatia pentru mobil, peste jumatate din comenzile totale fiind facute via smartphone”, declara Ralf Wenzel, Co-Fondator si CEO global foodpanda.

Potrivit acestuia, compania va continua sa investeasca in extinderea platformei in Romania si in atragerea de noi restaurante, tintind cele mai populare si apreciate branduri in randul consumatorilor.

“Scopul nostru nu este de a deveni profitabili rapid ci de a deveni principalul jucator in toate orasele mari si nu numai. Si dupa aceea, vom incerca nu doar sa fim principalul jucator, ci sa avem o cota de piata covarsitoare din totalul comenzilor de mancare”. El exemplifica, spunand ca in Bucuresti se realizeaza zilnic circa 40.000 de comenzi de mancare, potrivit wall-street.ro.

„Obiectivul nostru principal in Romania, ca in oricare alta tara in care suntem prezenti, este sa devenim realmente un „E-bay” al comenzilor de mancare, iar pentru a atinge aceasta tinta ne propunem sa incheiem parteneriate cu toate restaurantele apreciate de consumatorii romani pana la finalul lui 2015, si sa atragem o cota de piata chiar si mai ridicata”, declara si Radu Balaceanu, Country Manager foodpanda Romania, citat de agora.ro.

Din momentul lansarii pe plan global, in 2012, foodpanda/hellofood a obtinut finantari in valoare de peste 100 milioane de dolari. Recent, platforma globala de comenzi de mancare a achizitionat concurentul Delivery Club, devenind lider pe piata ruseasca de comenzi de mancare.

Platforma online pentru comenzi de mancare ajuta restaurantele sa isi creasca vanzarile prin intermediul site-ului si al aplicatiei, oferindu-le totodata tehnologii si instrumente de analytics performante. Clientii isi pot alege mancarea preferata online, iar foodpanda proceseaza comanda si o trimite direct catre restaurant, care se ocupa de livrare. Compania a lansat recent noua generatie a aplicatiei pentru mobil, disponibila pentru terminalele smart cu cele mai importante sisteme de operare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?