Fondator platforma Smart Payment Gateway: „Urmarim ca pana la finalul anului sa avem top 10 banci romanesti integrate, plus un fintech”

11 noiembrie 2020

IT Smart Systems, compania românească ce furnizează servicii de integrare a sistemelor informatice şi customer experience, cu afaceri de 36,6 mil. lei în 2019, a lansat platforma Smart Payment Gateway, un hub de aplicatii pentru open banking, prin care compania îşi propune să faciliteze integrarea fintech-urilor din perspectiva PSD2, directiva europeană care reglementează serviciile de plată şi are ca scop îmbunătăţirea stan­dardelor pe baza cărora se efectuează plăţile în Spaţiul Economic European şi stimularea inovaţiei pe piaţa serviciilor de plăţi.

Prin această platformă vrem să susţinem fin­tech-u­rile să acceseze mai simplu, mai rapid si mai putin costisitor interfeţele expuse de bănci“, a spus Cristian Barbu, fondator şi managing partner al IT Smart Systems, în cadrul emisiunii de business ZF Live.


Când am lansat aplicaţia Smart Payment Gateway aveam integrate patru bănci: Banca Transilvania, ING, BRD şi BCR. Urmează să integrăm, probabil in cursul saptamanii viitoare, şi CEC, Revolut şi Raiffeisen. Urmarim ca până la finalul anului să avem top 10 bănci româneşti integrate, plus Revolut.

In acest moment, compania are proiecte in mai multe zone geografice, atat in Europa cat si in zone unde nu exista reglementare de tip PSD2, prin urmare nu exista obligatia bancilor de a se deschide catre fintech-uri, dar unde exista totusi o adoptie naturala.

Avem proiecte de acest tip in Orientul Mijlociu, avem un proiect, pe punctul de a incepe, in Brazilia. Dar de pornit am pornit de pe piata locala. La inceput am avut proiecte cu mai multe banci mari din Romania pe care le-am ajutat sa se conformeze cerintelor PSD2, ajutandu-le sa-si expuna propriile sisteme informatice prin intermediul acestor interfete (n.r. API-uri)”, a mai precizat Barbu.

Interviul integral poate fi urmarit aici

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?