[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Florin Boldescu, BRD: „primele 10 banci din Romania vor fi membre ale unei scheme locale sau SEPA de instant payments, in urmatorii doi ani”

22 noiembrie 2018

73% dintre romanii din mediul urban, se asteapta ca o banca moderna sa fie rapida, potrivit unui studiu recent. In acest context, va fi „instant payments” un criteriu de alegere a unei banci sau de pastrare a unei banci? In ce stadiu se afla unele dintre cele mai importante banci din Romania cu introducerea acestui serviciu?

In avanpremiera conferintei internationale fintech – Banking 4.0, NOCASH a purtat o discutie cu expertii care sunt implicati in procesul de trasformarea digitala a BCR, BRD si ING. Timp de peste 80 de minute, au fost analizate o serie de teme, de la adoptia tehnologiei blockchain si pana la introducerea pe scara larga a platilor mobile.

In privinta platilor instantanee, expertii cred ca la un moment dat existenta acestui serviciu va fi un diferentiator in alegerea unui client de a colabora cu o anume institutie financiara. Insa in conditiile in care toate bancile se vor alinia la aceasta tendinta, „instant payments” va fi doar un element dintr-un pachet de servicii care trebuie sa ofere o anumita experienta clientului, in fucntie de care acesta face alegerea de a lucra cu o banca sau alta.

Urmariti subiectul platilor instant analizat in emisiunea „Emergente”, intervalul  20.57′ – 25.47′

Florin Boldescu, Chief Digital Officer BRD: „Personal as spune ca nu, in acest moment. Dar am mai incercat astfel de pronosticuri si m-am inselat. Asta imi aduce aminte de ce spunea odata Bill Gates ca de multe ori a supraestimat viitorul arpopiat si a subestimat viitorul pe termen lung. A supraestimat ceea ce credea ca se intampla in urmatorii doi ani dar a subestimat ceea ce s-a intamplat de fapt in urmatorii 10 ani. Deci, pe termen scurt as spune ca nu dar, pe termen lung, ne obisnuim ca consumatorul sa isi schimbe modul in care percepe valoarea si imediat sa dea o mai mare importanta unei functionalitati. Cred, in general, in rapiditate, nu neaparat payments pentru ca despre asta este vorba in viata urbana. Cat de mult a contat pentru industria de plati tehnologia contactless, faptul ca un consumator, uneori needucat a pus un plastic pe un POS fara sa mai fie atent la o procedura de autorizare a platii, de introducere PIN samd. Toata experienta a fost instant si dintr-o data parca piata de plati s-a democratizat si mai mult.”

„Nu as putea sa dau foarte multe detalii legate de cat de pregatita este organizatia mea pentru instant payments dar stiu ca (n.r. subiectul) este acolo in ceea ce ne propunem sa facem. Ma indoiesc insa ca top 10 banci din Romania, mai devreme sau mai tarziu, nu vor fi membre ale unei scheme locale sau SEPA de instant payments. Probabil ca orizontul de timp este de doi ani.”

Mihai Stancu, Digital Channels Manager la BCR : „Este greu de dat un pronostic daca va deveni un standard sau un motiv pentru care un client va alege o banca. Cu siguranta are potential de a deveni un criteriu important de selectie. Nu stiu insa cat de curand. BCR este interesata  de instant payments. De altfel, banca a inceput demersurile  in acest sens, pe segmentul de lei.”

Vlad Stanilescu, Head of Digital ING: „Instant payments poate sa fie un diferentiator acolo unde toata piata se duce intr-o anumita directie si toata lumea are un anumit beneficiu pentru client – atunci poate sa fie un diferentiator pe minus, daca cineva nu il are. Dar cred ca mai departe trebuie sa ne uitam la experienta de zi cu zi a clientului. Diferenta este facuta acolo unde clientul are o experienta cu banca sau cu orice companie, si institutia respectiva are grija ca experienta sa fie fara frictiune si lucrurile sa se desfasoare cat mai repede. Asta poate fi pe partea de plati sau pe partea legata de cat de greu imi este sa fiu la curent cu soldul meu sau cu ce oferte exista sau pur si simplu cu posibilitatea de a lua un credit la doua noaptea, pentru ca atunci vrea clientul sa cumpere ceva sa cumpar ceva.”

„Pentru fiecare client nevoile sunt cumva diferite si atunci masura in care bancile acopera aceste nevoi si fac experienta fara frictiune si ofera lucrurile acelea de baza pe care clientii le asteapta, fie plati instant sau nu, asta va da rata de castig pentru fiecare banca. Nu neaparat un element anume cat suma tuturor elementelor care alcatuiesc experienta. De acolo mai departe putem vedea care element contituie cea mai mare diferenta din acest pachet. Dar este un tot unitar.”

La conferinta Banking 4.0 din 27 noiembrie, vor sustine prezentari si vor participa in panel-uri interactive un numar de 43 de experti din noua tari. La eveniment sunt asteptati 200 de specialisti. Au mai ramas doar cateva zile pentru a-ti putea procura bilet. Rezerva acum!

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?