[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Floridelux: afaceri de 900.000 euro in 2015 – 34% dintre comenzi au fost finalizate de pe mobil

10 februarie 2016

Grupul FloriDeLux, unul dintre ceie mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline din România, a avut anul trecut un profit de 200.000 de euro în creștere de la 50.000 de euro, cât a raportat pentru 2014.  Potrivit informațiilor companiei, și cifra de afaceri a crescut cu circa 13% anul trecut, ajungând la 900.000 euro. Rezultatul vine în contextul unui an 2015 concentrat pe consolidarea poziției FlorideLux pe anumite segmente, obiectivul principal al grupului fiind profitabilitatea.

”În 2015 am ales să ne consolidăm poziția pe anumite segmente și să ne restrângem activitatea pe altele, întrucât am dorit să ne concentrăm pe profitabilitate. Astfel, pentru 2015 vorbim de o cifră de afaceri de aproape 900.000 de euro. Cel mai important aspect este legat de profitabilitate, unde, prin optimizarea costurilor și a formulei de calcul a prețurilor, am reușit să ajungem la aproape 200.000 de euro per grup, lucru foarte important în discuțiile cu eventualii investitori”, declară Marius Dosinescu, CEO și fondator FlorideLux.ro.

Conform repezentantului FlorideLux, din totalul vanzarilor online si offline raportate anul trecut de grup, cele mai multe – aproximativ 40% – au fost inregistrate in Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara. O evolutie importanta in dinamica business-ului pe 2015 au avut-o si abonamentele pe segmentul HoReCa, care au crescut cu 15% fata de 2014.

In ceea ce priveste device-urile de pe care s-a comandat pe FlorideLux anul trecut, 34% dintre acestea au fost finalizate de pe mobil, la care se adauga 8% din comenzi venite de pe tablete. „Procentul poate fi chiar un pic mai mare daca luam in considerare faptul ca multi s-au informat pe mobil si au finalizat comenzile telefonic sau chiar la sediile FlorideLux.ro”, explica Marius Dosinescu.

Insa, desi numarul comenzilor finalizate de pe mobil, din punct de vedere valoric, comenzile de pe desktop au o pondere mult mai mare, respectiv de 82% din total.

Cele mai multe flori FlorideLux s-au comercializat in lunile februarie si martie, cand au fost inregistrate aproximativ 25% din totalul vanzarilor raportate anul trecut de grup. Valoarea medie a comenzii inregistrate in 2015 pe FlorideLux.ro s-a ridicat la aproximativ 200 de lei.

Din totalul vanzarilor raportate anul trecut de florarie, 20% au fost asigurate de segmentul corporate, in contextul in care grupul s-a axat foarte mult pe utilizatorii finali, iar multi dintre cei care aveau companii au migrat catre conturi de persoane fizice.

„Bugetul mediu alocat de o companie in perioada 1 – 8 Martie este de aproximativ 1.000 de euro pe comanda, care include mai multe produse, in special serii de buchete pe care le ofera angajatelor”, a mai afirmat Marius Dosinescu.

Potrivit acestuia, in 2016 bugetul mediu alocat de companii va creste cu circa 30% fata de 2015, avand in vedere faptul ca anul acesta 1 si 8 Martie vor fi in timpul saptamanii, spre deosebire de anul anterior, cand ambele au fost duminica. Aranjamentele florale, buchetele si cadourile asigura mai bine de 60% din volumul vanzarilor FlorideLux, florile si aranjamentele florale pentru nunta au o cota de aproximativ 10% din totalul produselor comercializate de grup, restul afacerilor fiind generat de coroane.ro, brazidecraciun.ro si cosuridelux.ro

Potrivit lui Dosinescu, tot profitul raportat de companie a fost reinvestit în dezvoltare, stocuri și achiziții de tehnică necesară dezvoltării.

Astfel, pentru anul 2016, antreprenorul estimează o creștere de 20% față de 2015, mizând inclusiv pe planurile de relansare ale proiectelor cosuridelux.ro și brazidecraciun.ro.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?